Gå til innhold

Har mye kynnere(uke18). Når kontakte lege?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde det forrige svangerskap også men ikke før helt på slutten. Burde jeg ta det med ro når dette kommer nå? Jobber 100%.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville kontaktet lege på mandag jeg. Bedre med en sjekk for mye enn en for lite:)

Skrevet

Har hatt problemer med kynnere og smerter siden uke 16, det er tidlig, så legen ønsket å sykemelde.(er nå i 22)

Men for å berolige litt så var det vist ikke farlig hvis du ikke blør eller har veldig vondt (selv kan de bli så vonde at jeg blir kaldsvett men..), -før uke 24 gjør man ingenting for å stoppe det om det er premature rier heller ifg Riksen :P

-Mye kynnere kan være trigget av UVI. Bli sjekket for dette så fort som mulig -det kan trigge premature rier.

-Tidlige kynnere øker heldigvis ikke risikoen for tidlig fødsel!

-Smertefulle kynnere hvert 10min i noen timer anses som grunn til å kontakte føden.

-Ikke gni på magen når de kommer, da det irriterer og provoserer livmoren til flere sammentrekninger..

-Prøv å slapp av så godt du kan når de kommer, ta en "time out".

Men kontakt legen din på mandag du, veldig greit å teste for UVI og infeksjoner! -Selv fikk jeg også målt livmorhalsen tidlig (ul), for å se om det var rier eller kynnere...

Masse lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...