Anonym bruker Skrevet 26. november 2011 #1 Skrevet 26. november 2011 Jeg har blitt like avhengig av snacks og brus som jeg var av røyk og snus før. Jeg vil ikke være feit mer, men klarer ikke legge om livsstilen! Jeg har prøvd så lenge og vet ikke hva jeg skal gjøre mer :'(
Anonym bruker Skrevet 26. november 2011 #2 Skrevet 26. november 2011 Meld deg på kurs - Grethe Roede eller lignende. Det er alltid lettere å nå et mål sammen med andre i samme situasjon! Ikke gi opp!
Anonym bruker Skrevet 26. november 2011 #3 Skrevet 26. november 2011 Ahhh jeg og.Noe drit altså! jeg prøvde lavkarbo 2 uker i sommer bare for morro skyld og gikk ned 5 kg på 2 uker uten å gå en eneste tur en gang.Det funker tydeligvis for meg.Synes bare det blir litt dyrt i lengden.. Skader ikke å prøve..
Anonym bruker Skrevet 26. november 2011 #4 Skrevet 26. november 2011 Da vil du ikke nok, og/eller har ikke nok tro på deg selv
Anonym bruker Skrevet 26. november 2011 #5 Skrevet 26. november 2011 Det eneste som funker er å bevege seg mer og spise mindre. Dersom du trøkker i deg en haug med kalorier må du forbrenne tilsvarende for å bli på nåværende vekt og forbrenne mer enn du trøkker i deg for å gå ned. Så enkelt og så vanskelig er det...
Anonym bruker Skrevet 27. november 2011 #6 Skrevet 27. november 2011 Det handler om akkurat de samme mekanismene som når man skal slutte med snus og røyk, bare at vektnedgang er enda vanskeligere. (mat må man jo ha) Poenget mitt er at du må BESTEMME deg, ta kontroll, finne deg noe annet å være "avhengi" av (trening, strikking, hva som helst som ikke er skadelig)
Anonym bruker Skrevet 27. november 2011 #7 Skrevet 27. november 2011 Jeg fødte for snart 6 uker siden og har hatt problemer med søtsuget etterpå. Er det noen som har gode lavkarbo tips da? Eller andre dietter som faktisk funker!
Anonym bruker Skrevet 27. november 2011 #8 Skrevet 27. november 2011 Det Er ikke noe som heter jeg klarer ikke- Det heter jeg vil det ikke nok/gidder ikke. Har selv vært der, og grunnen til at du fortsatt drikker brus og spiser snacks er fordi du ikke gidder å la vær. Det du burde spørre deg om er: - Hvorfor vil jeg slanke meg.? - Hvor mye vil jeg slanke meg.? - Hva er jeg villig til å gjøre for å gå ned i vekt.? - Hvordan vil jeg slanke med. OG SETT DEG MÅL :-D Det burde hjelpe på motivasjonen å finne ut hvorfor og hvordan, istedenfor burde/burde - da kommer man liksom ingen vei. Slanking er faktisk det enkleste i værden. Uansett diett/type kosthold du velger. er Slanking ren matte, KCAL inn -- Kcal ut... Forbrenner du 2000KCAL om dagen men spiser 3000 vil du legge på deg ca. 1 kg.fett i uken. Forbrenner du 2000Kcal og spiser 1000 forbrenner du ca. 1 kg i uken. (MEN så anbefaler jeg ikke noe 1000 Kcal kosthold.) Man kan fint øke forbrenningen med å bevege seg mer. Også viktig å tenke på hva man spiser - Spiser du snacks og brus hver dag så vil du føle deg tyngre og slappere hver dag, og det vil bli vanskeligere og komme i gang med feks. trening. Og når man skal kose seg finnes det MASSE god snacks :-D Seriøst snakker faktisk av erfaring har gått ned fra over 90 kg til under 60, og det er kjempe lett bare du bestemmer deg for det:-)
Anonym bruker Skrevet 27. november 2011 #9 Skrevet 27. november 2011 Finnes masse godt lavkarbo snack. forsøk å google så kommer det opp masse godt. - Eksempel - er Gele på gelatin og funlight. Sukkerfrie marsmellows :-) men om du greier å holde deg på lavkarbo en stund så forsvinner søtsuget.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2011 #10 Skrevet 27. november 2011 Voi, voi, så ENKELT det høres ut når man leser innlegg her.... "Er jo bare å spise mindre og trene mer" og "Du vil ikke nok" (hehe) Om man vet litt mer om temaet overvektsbehandling så vet man at bildet nok er en smule mer komplisert enn det folket her inne later til å tro.... Mekanismene som slår inn når en person slanker seg er biologiske og meget vanskelige (nesten umulige) å bekjempe over tid. Det kan sammenlignes med narkomani faktisk. Disse mekanismene dreier seg veldig enkelt forklart om at når man tilfører kroppen mindre mat enn den er vant til så settes en rekke "tiltak" i gang i hjernen. kroppen holder på fettet (dette er en mekanisme naturen har utstyrt oss med for å forhindre oss i å sulte ihjel) og sørger for at man blir opptatt med å skaffe mer mat til kroppen. Man blir pga disse tiltakene altså ekstra sugen på mat for å sikre at man får i seg nok. Og så er det slik at etter 5 år så er opp mot 100 % av de som har slanket seg mye tilbake på utgangsvekten - eller helst noen kilo mer! Dette er noe av bakgrunnen til at man har innført fedmekirurgi som et behandlingsalternativ, og som en pasientrettighet. Forskningen tilsier nemlig at å slanke seg og få et varig resultat er (nesten) umulig! Så det er nok ikke fullt så enkelt som man kan få inntrykk av her inne på DiB. Folk flest er nok dessverre altfor lite faktaorienterte.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2011 #11 Skrevet 27. november 2011 NN 06:52 her: For ordens skyld må jeg vel legge til at når jeg her snakker om overvektsbehandling så dreier deg seg IKKE om de som slanker seg 10 - 15 kg eller mindre, men de som er virkelig overvektige og trenger å gå ned kanskje 30 - 40 - 50 kg eller mer.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2011 #12 Skrevet 27. november 2011 Jeg skjønner hva du skriver NN 06.52.. Jeg veide 116kg for ca to år siden. I løpet av 2010 så gikk jeg ned 36kg, og veier i dag ca 80 kg. Men egentlig har jeg gått ned MYE mer enn 36 kg, for det er en kamp å holde vekta og å holde motivasjonen oppe til å være flink HELE tiden, og å være sterk nok til å stå i mot suget etter godteri. Jeg har gått opp igjen til ca 84-85kg innimellom, men skal IKKE slippe vekta opp til det den var, så jeg henter meg inn igjen ved hjelp av å erstatte noen måltider med shake. På det minste har jeg vært nede i 76-77kg, men det er nok ett år siden nå. Jeg vil veldig veldig gjerne ned til 70kg, men søren om jeg greier det... Og en ting jeg synes er litt urettferdig, er det jeg har hørt om at overvektsopererte lettere får dekket mageplastikk, fettsuging av rumpe og lår, fiksing av pupper osv. Vil det si at jeg har slitt så veldig, og kunne gjort det "enkelt" med kirurgi? Tror faktisk ikke jeg hadde blitt henvist av legen min da, som er ganske streng. OG jeg er stolt over å ha klart jobben uten operasjon, jeg klarte det med å gå på easylife... Men det er en kamp å holde på vekta.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2011 #13 Skrevet 27. november 2011 Jeg anbefaler deg Herbalife. Jeg fødte for 4 mnd siden og startet på Herbalife for 1 mnd siden. Jeg trener i tillegg 3 ganger i uka. Vist du skal ned i vekt så hjelper det MYE å bevege deg litt! Herbalife-shaker får du forskjellige smaker. Jeg bruker sjokolade og cookies & cream. De er kjempe gode og hjelper for søtsug. Jeg spiste utrolig mye godteri mens jeg gikk gravid (ca 200g sjokolade daglig!) Nå spiser jeg nesten ingenting godteri. Spiser heller sjokoladebarene (proteinbarene) fra Nutrielett eller Herbalife. De inneholder maks 200kcal og hjelper masse for søtsug. En liten melkerull inneholder 500kcal! Jeg drikker shake istedet for mat til frokost, lunsj og av og til til kvelds. Vanlig middag spiser jeg hver dag. Smootie er godt alternativ til kvelds. Før frokost drikker jeg urte-te fra Herbalife som brenner MYE fett, som skal være bra. Håper jeg kom med noen tips til deg og ønsker deg lykke til
Anonym bruker Skrevet 27. november 2011 #14 Skrevet 27. november 2011 Jeg vil anbefale deg å begynne å drikke spirulina. Det tar bort søttbehovet og er veldig næringsrikt.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2011 #15 Skrevet 27. november 2011 Fullmakter du mens du bruker herbalife?
Anonym bruker Skrevet 27. november 2011 #16 Skrevet 27. november 2011 Skulle stå Fullammer.... Denne ordboka, altså
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå