Anonym bruker Skrevet 26. november 2011 #1 Skrevet 26. november 2011 Vesla på 3 år er ørebarn. Har hatt veldig, veldig mangen ørebetennelser. Gått hull på tromhinnen 9 av 10 ganger. Men, hun har aldri hatt særlig vondt. Ikke uvanlig at vi plutselig såg at det rant ut av ørenene, uten at hun hadde vist ubehag. Broren derimot er helt motsatt. Hatt ørebetennelse 2 ganger før, og da er det hylskriking uten stopp. Vanlig paracet ta ikke smertene. Nå bar det avgårde til legevakten, da paraceten han fikk ikke hjalp. Noen med gode tips ved ørebetennelse?
Anonym bruker Skrevet 26. november 2011 #2 Skrevet 26. november 2011 tips og tips... men dren? Er ikke bra at trommehinna sprekker i tide og utide, og når de har så hyppige ørebetennelser bør de absolutt henvises til øre nese hals-spesialist for vurdering. Lille her fikk forsinka språkutviklinga pga ørebetennelser, fordi hun gikk med væske i mellomøret store deler av tiden (det ligger væske der i flere uker etter hver betennelse, og da er hørselen sterkt redusert). Men med dren kom språket rasende, og hun har tatt igjen forsinkelsen nå Ellers er det mye man kan prøve (og slett ikke alt som funker på alle); nesespray for småbarn (er vel bare saltvann som er aktuelt for de minste, men det åpner opp litt hos noen), rinox nesedråper har funka litt her, for all del ikke sove flatt - vi brukte en stor voksenpute for lille da hun var baby, la den under henne fra ryggen og opp og så en mindre pute oppå der under hodet så hun fikk en jevn skrå nesten opp i sittende stilling... Vippestol hadde sikkert også kunnet gjort nytten når jeg tenker meg om, målet er å få hodet såpass høyt at de ikke tetner til. Ellers fikk vi råd fra en knott på legevakta en gang om å pakke inn varme poteter og legge inntil øret - som et varmt omslag. Varme risposer eller varmeflaske funker sikkert akkurat like bra... Men først og fremst dren. Har han vondt bør han vurderes, det er grusomt når det står på... Husker med gru lange netter med min lille, sittende i fanget mens hun jamret i feberrus... etter at hun fikk dren merket vi ikke mer av betennelsene enn at det begynte å renne fra øret. Og nå lar det seg behandle med antibiotikadråper rett inn i øret, i stedet for å behandle hele kroppen med bredspektret penicillin i ukevis... ...og for all del, du får det behandlet? med antibiotika eller tilsvarende? De skal ikke gå med ubehandlede ørebetennelser hvis det kommer igjen gang på gang...
Anonym bruker Skrevet 26. november 2011 #3 Skrevet 26. november 2011 hei jeg har øre barn måtte legge in dren i ørene, hode høyt opp når dem ligger i sengen( f eks bøker under madrassen)er dem forskjølet bruk nese spray åpner kanalene... da blir det ikke så mye trykk. anbefaller deg å snakke med legen om å sette in drenn i ørene, for mye sprekk i trommhinen så kan det bli dårlig hørsel... man kan også se det på utviklingen dems ,språket om de har tette øre ganger. ligger det veske i mellom øre gangene så kan de gi trykk og vondt,dårlig hørsel lurt med drenn 10 åringen min hadde sin første øre betennelse når hun var 3 mnd har ikke telling hvor mange hun hadde før hun var 10 mnd, satt inn dren når hun var 10 mnd, dagen etter kom det 10 nye ord , 10 nye ord dagen etter det igjen balla det på seg:)) hørselen kom med en gang:)) hun hadde dren til hun var 5 og talvt. 5 åringen min hadde sin første ørebetennelse da han var 4 mnd og fler etter det,satt inn dren når han var 14 mnd og de satt i til han var 3 år:) lykke til håper han blir fort bra
Anonym bruker Skrevet 26. november 2011 #4 Skrevet 26. november 2011 Vesla fikk dren før hun var to år. Hjalp dessverre ikke. Begge var ute før det var gått 2 mnd. Har hatt langvarige ørebetennelser. Enkelte leger mener barn ikke skal ha antibiotika når de er passert 2 år... Nå står det heldigvis i journalen at hun skal ha. Skulle få nye dre for 2 mnd. siden, men var dessverre litt forkjølet. Men, nå har hun vert helt frisk siden juli! Kan se ut som hun vokser det av seg. Språket har merkelig nok vert helt fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå