Anonym bruker Skrevet 26. november 2011 #1 Skrevet 26. november 2011 Tenker på adventskalender til mitt barn og mitt bonusbarn. Mitt barn kommer til å være her i hele adventstiden, fram til 22 des. Bonusen er her mindre enn halvparten av den tiden. Blir det da urettferdig med pakkekalender? Eller skal man ikke tenke sånn? Bedre med kjedelig sjokoladekalender?
Anonym bruker Skrevet 26. november 2011 #2 Skrevet 26. november 2011 Kan du ikke bare lage to pakker de dagene det er to barn der?? Det gjør vi om vi f.eks får besøk av barn i desember (som overnatter vel og merke)...
Anonym bruker Skrevet 26. november 2011 #3 Skrevet 26. november 2011 Jo jo men det er klart jeg tenkte gjøre. De skal jo få hver sin gave! Var det det du mente? Men da får jo bonusen bare 10 gaver eller noe sånt, og mitt barn 22. Tror nok hun kan bli litt sur for det. Skal man da unngå hele problematikken ved å gi dem hver sin sjokokalender?
Anonym bruker Skrevet 26. november 2011 #4 Skrevet 26. november 2011 Du lager selvfølgelig pakkekalender til bonusbarnet med pakker på de dagene han/hun er hos dere. Gir ikke pakker til deres fellesbarn og en ussel sjokoladebit til bonusen.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2011 #5 Skrevet 26. november 2011 Men slapp av! Tenkte at enten får de en gave i kalenderen (har en kalender som jeg i såfall fester to gaver på) hver, alle dager de er der -bonusen får da ca 10 gaver, mens min får 22. Var det jeg tenkte kunne oppleves som urettferdig. Derfor tenkte jeg om det kanskje blir lettere å bare gi dem en sjokokalender hver? Selvfølgelig skal de få like gaver. Blir bare at har vi pakkakalender får den ene dobbelt så mange som den andre.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2011 #6 Skrevet 26. november 2011 får hun noe annen kalender hjemme hos sin mor da? om hun får der også får jo hun faktisk mer enn ditt barn, så da kan det jo ikke være urettferdig.. om hun ikke får noe hjemme syns jeg de begge bør få 24 hver
Anonym bruker Skrevet 26. november 2011 #7 Skrevet 26. november 2011 Nå har jo de fleste barn pakke kalendere, så da får nok stebarnet ditt pakker i sin kalender hjemme hos sin mor.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2011 #8 Skrevet 26. november 2011 Men stedatteren din får kanskje gavekalender hos mor?
Anonym bruker Skrevet 26. november 2011 #9 Skrevet 26. november 2011 her får mine hver dag, og bonus de dagene de er her... Eldste ville ikke ha det i år, så han fikk istedet 300 kr. det er omtrent det kalenderen ville kostet..
Anonym bruker Skrevet 26. november 2011 #10 Skrevet 26. november 2011 Han fikk 300 kr istedet for? Jaha... Trodde pakkekalender var noe man gjorde for barna så lenge de hadde glede av det, og siden vokste ifra. Trodde ikke man måtte betale dem om de selv ikke ville ha??
Anonym bruker Skrevet 26. november 2011 #11 Skrevet 26. november 2011 HI her. Vet ikke om hun får hos mor. Kan jo be min sambo spørre sin eks. Får hun der er jeg enig i at jeg ikke trenger fundere over saken. Men om hun "bare" har sjokokalender der da? Nei æsj jeg får vel ikke tenke at alt skal være helt helt likt og rettferdig.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2011 #12 Skrevet 26. november 2011 Vi har pakkekalender til våre to barn. Stebarna er her annenhver helg, da henger det pakker til dem også på kalenderen. Vet ikke om de har pakkekalender hos sin mor, tror det er forskellig fra år til år.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2011 #13 Skrevet 26. november 2011 jeg betalte han 300 , fordi det ikke skulle bli urettferdig.. det var hans eget forslag, har 5 barn her som skal ha kalender, så var litt godt å slippe å tenke så det knakte etter hva han skulle få. jeg fikk også pakkekalender som liten. Når jeg ble såpass stor, så fikk jeg ofte en 10 kr i "pakka". Tenkte dette var like greit. Men han har fått sjokoladekalender da
Anonym bruker Skrevet 26. november 2011 #14 Skrevet 26. november 2011 Vi har ingen bonus barn, kun to barn vi har sammen. De får sjokoladekalender fra Rimi til 10 kr stk. De er superhappy med å få sjokolade hver dag. De er 5 og 8 år gamle. Kan dere ikke bare kjøpe noe slikt, så slipper dere mye bekymring, stress, krangel og utgifter?
Anonym bruker Skrevet 27. november 2011 #15 Skrevet 27. november 2011 Må du henge opp gavene så det blir veldig synlig, eller kan du hente dem og gi når de er der? Jeg mener, dersom gavene ikke henger så man ser dem, kan det tenkes bonusbarnet ikke tenker over hva ditt barn får eller ikke får når h*n ikke er der...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå