Anonym bruker Skrevet 26. november 2011 #1 Skrevet 26. november 2011 For en tid tilbake fikk jeg dette spørsmålet fra min ste datter. Hun går siste året på barneskolen og hadde akuratt hatt sin første time om sexual undervisninge.... hadde MASSE spørsmål før dette kom opp. Masse fnising der hun fortalte om timen hun hadde hatt... og pappaen han fikk beskjed om å gå når hun pratet om dette Dette er ei jente jeg har hatt veldig liten kontakt med pga konflikt mellom foreldrene. Det siste året har jeg vel sett henne 4 ganger. Er veldig smigret over at hun ville prate med dette med meg, men jeg må inrømme jeg ble tatt fulstendig på senga Ikke viste jeg hva moren har sagt om temaet (men skjønnte raskt at dette ikke var noe hun kunne prate med mamma om desverre). Så jeg svarte som sandt er jeg at gutter gjør sånn og sånn når de onanerer og jentene masserer klitoris... og forklarte hvor klitoris satt. Men prøvde å holde det veldig enkelt... Mine egne barn er så små at det ikke er aktuelt å begynne å tenke på disse samtalene en gang... men skjønner at jeg bør forbrede meg i forhold til stedatteren min. Hva hadde dere gitt til svar til denne jenta??? Har litt i bakhodet at moren har dette som en "ikke" tema og er redd for å si noe galt. Forholdet mellom foreldrene trenger ikke at jeg er inne og tråkker for mye i salaten
Anonym bruker Skrevet 26. november 2011 #2 Skrevet 26. november 2011 Synes du allerede har tråkket i salaten. Og jeg vet heller ikke hva onannering er.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2011 #3 Skrevet 26. november 2011 Du ble tatt fulstendig på senga? Oi, det hørtes ikke bra ut.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2011 #4 Skrevet 26. november 2011 Beklager så mye... Onanering hjalp det for deg??? Glemmer jo at på dette formuet så må ALT sjekkes med stavekontroll før man poster... har dysleksi så derav feilene.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2011 #5 Skrevet 26. november 2011 he he så at det ordspillet ble litt galt i denne sammenhengen hi
Anonym bruker Skrevet 26. november 2011 #6 Skrevet 26. november 2011 Hvorfor i alle dager gir dere så frekke svar her? Syns det er greit at du fortalte henne kort hvordan en kan gjøre når en onanerer. Er jo flott at barna spør om det de lurer på og da fortjener de et ok svar. Og jeg skjønner også godt at du tenker på hva moren ville forklart om dette temaet men nå spurte jo hun deg og da syns jeg det er greit at du svarte henne. Noen ting er lettere for barn å spørre andre voksne om enn mor / far.
Bjæk Skrevet 26. november 2011 #7 Skrevet 26. november 2011 Jeg synes du svarte bra for deg, jeg. Hun spurte og du svarte, enkelt og uten å utbrodere for mye. Og siden du skriver at hun uansett ikke snakker med moren sin om dette er det gjerne ikke så store sjansen for at moren finner det ut og lager et styr ut av det.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2011 #8 Skrevet 26. november 2011 Oi! Skjønner at du ble satt litt ut, ja! Jeg ville nok ikke forklart at onanering er massering av klitoris, jeg synes det blir litt for voldsomt for en 12 (?)-åring. Det å forklare at man kan ta på seg selv,og at dette er godt hadde vel kanskje holdt? HVORDAN man gjør det blir litt for sært for meg. Og attpåtil fortelle hvor klitoris sitter hadde jeg nok ikke fortalt.... Men det er meg....
Bjæk Skrevet 26. november 2011 #9 Skrevet 26. november 2011 Hehe, 21:33, jeg tror du lever i en boble - har selv en snart 12-årig datter og de vet nok MYE mer om disse tingene en hva vi gjorde da vi var på den alderen. Se bare på Trekant på selveste statskanalen - man rosemaler ikke tingene nå til dags. HI, jeg mener du gjorde en god jobb, du forklarte kort og saklig akkurat det din stedatter spurte om.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2011 #10 Skrevet 26. november 2011 Jeg synes også du svarte bra. Har en stesønn selv som spurte meg om sex en gang. Da var han sikkert bare syv.. Svarte bare på det han spurte om. Trenger ikke å si så mye, men en tolvåring har ikke vondt av å vite hva onanering er. Jeg tok mye på meg selv da jeg var lita, men visste ikke hva det var, bare at det var godt... De som svarer frekt her hadde nok ikke klart å gi et bedre svar enn du gjorde
Anonym bruker Skrevet 26. november 2011 #11 Skrevet 26. november 2011 Sa du ikke at det er en stygg selvbesmittelse, der hjernen etter hvert renner ut på gutter, og jenter får akne og utvikler pels på håndbaken? Denne lasten fører også til nervøsitet i forholdet til andre mennesker!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå