Anonym bruker Skrevet 26. november 2011 #1 Skrevet 26. november 2011 Mener at jeg har god sosial kompetanse i forhold til andre, men i forhold til meg selv er det litt tynt. Jeg kommer ikke forbi følelsen av at mine meninger ikke betyr noe og at jeg ikke er flink i noe. Som et resultat av det og fordi jeg er ok pen ble jeg vel, skikkelig billig fort. Min måte å få "positiv" oppmerksomhet på. Nå er jeg eldre og skjønner mer, så det stadiet er over for lengst, men likevel...jeg blir overkjørt og tråkket på av alt fra min stemor til min beste venninne...hun mener det nok ikke, men er så vant til at jeg tar alt at hun ikke tenker over det lenger. Nå er jeg inne i en veldig tøff periode i livet mitt, mye fælt har skjedd og jeg trenger å snakke med noen om det..men jeg tør ikke, er så redd for at de skal ta over samtalen (slik som de pleier) for nå kommer jeg ikke til å tåle det psykisk. Føler at jeg sprekker snart og jeg vet ikke hvordan det kommer til å gå. Hva skal jeg gjøre?
Anonym bruker Skrevet 26. november 2011 #2 Skrevet 26. november 2011 Som godt voksen har jeg innsett at hvis jeg ikke fører meg selvsikkert (i kroppsspråk, tale, og blikk), vil andre tråkke meg ned. I mange år har jeg gått inn for å virke snill og forventet at andre skulle være snille mot meg tilbake.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2011 #3 Skrevet 26. november 2011 Så en dag bare hevet du hodet og blikket oppover?
Anonym bruker Skrevet 26. november 2011 #4 Skrevet 26. november 2011 Vel... Hvis alle andre rundt deg oppfører seg selvsikre, men ikke du, vil du bli et enda større offer dag for dag. Sosiale situasjoner blir mye lettere hvis du klarer å demonstrere en viss selvsikkerhet, selv om den bare er juks.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2011 #5 Skrevet 26. november 2011 Desverre så er det sant.livet er hardt.bare vet ikke hvordan jeg skal virke selvsikker når jeg er redd som en mus.Og alle ser min usikkerhet.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2011 #6 Skrevet 26. november 2011 Du kan studere hvordan de andre oppfører seg, og se på TV... Hva innebærer det å føre seg slik og slik? Så kan du kanskje trene litt for deg selv. Hvis du har råd, kan du betale for timer hos en coach eller dramalærer. En dramalærer vil sikkert ha veldig mye å si om framtoning og kroppsspråk. Serien som heter "Partydronninger" syns jeg har en del verdifulle ting å formidle. http://www.nrk.no/nett-tv/prosjekt/1090/ Disse lærerne oppfører seg veldig selvsikkert, og til tider nedlatende. Men man skal ikke bli direkte fæl mot andre heller, da.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2011 #7 Skrevet 26. november 2011 Jeg synes egentlig det var litt interessant å se hvordan Meredith fremsto i første sesong av Greys, og hva slags endring man ser i henne nå...
Anonym bruker Skrevet 27. november 2011 #8 Skrevet 27. november 2011 Jeg vil anbefale deg boken "å bekjempe lav selvfølelse" av Melanie Fenell. Denne boken gir deg kunnskap om hva selvfølelse er, hvordan det utvikles, hvordan lav selvfølelse opprettholdes, og hva du kan gjøre med det. Jeg kjenner flere som har lest den og som har hatt meget god nytte av den. Du finner den for eksempel her: ' http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=2589278 Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå