Anonym bruker Skrevet 26. november 2011 #1 Skrevet 26. november 2011 Datteren min går i 1.klasse og i venninnegjengen hennes er det veldig vanlig at de blir med hverandre hjem etter skole/SFO. Hun er med eller har noen med seg hjem minst 2 ganger i uka (at det kan bli mye er en annen historie). Problemet er mammaen til en av venninnene. Hun kommer nemlig ikke innom for å hente etter barne-TV som alle de andre, men dukker opp når hun selv er ferdig på jobb, gjerne i 17-17.30 tiden. Og så blir hun sittende til klokka er 19-19.30, får middag om vi ikke har spist før hun kommer, drikker kaffe og prater. Og for all del, hun er veldig hyggelig å prate med, men det er jo ikke alltid det passer og hun spør aldri, bare dukker opp. Om jeg ikke er hjemme sitter hun like gjerne og skravler med mannen min. Ettermiddagene er korte og jeg har ofte planer om hva jeg skal rekke når datteren min uansett har besøk, alt fra klesvask og rydding til å jobbe eller fikse ting - eller bare slappe helt av. Resultatet er at jeg unngår å invitere denne venninnen med hjem hvis jeg ikke kjenner at jeg orker eller har tid til besøk etter en lang dag på jobb, noe som jo er kjempesynd for jentene. Men hvordan i alle dager sier man ifra om at selv om datteren din er på besøk hos oss er det ikke alltid det passer at du kommer og blir her i to timer?
Anonym bruker Skrevet 26. november 2011 #2 Skrevet 26. november 2011 Huff.. Slikt er ikke morsomt.. Trist at det går utover barnet, men kjenner meg selv såpass godt at jeg hadde nok gjort som du gjør. Unngår å invitere... Jeg hadde ikke invitert på middag heller.., i frykt for at det skulle bli en vane at hun ble der lenge. Hater folk som aldri går. Haterhaterhater.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå