Gå til innhold

Hvordan oppfører deres 7 åring seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min 7 åring MÅ hele tiden høre sin egen stemme. Det er utrolig mye og høye lyder hele dagen. Sier til meg selv at dette MÅ du bare overhøre, men må inrømme at jeg tiltider sliter med det. Trodde disse urolige "valpe" faktaene skulle ha gitt seg til nå. Krysser fingrene på at støynivået snart gir seg. Må vel bare smøre meg med masse tålmodighet for egentlig er han jo en super god gutt bare litt slitsomt med høye og mage lyder til tider.

Takk, godt å få ut litt fustrasjon

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min 7 åring skravler også på inn- og utpust, men han har egentlig gitt seg med å "snakke med seg selv" når han leker alene, så det kan være rolig fra han når han pusler med ting for seg selv (han blir 8 i januar). Ikke så mye lyder fra han heller...

Men han har maur i kroppen og sitter aldri rolig, er utrolig ertete og kan liksom ikke holde fingrene unna søsknene sine. Han erter litt, knuffer litt, knipser lillesøster i hodet, hvisker små ufine ord som "du er en bæsjunge" osv så søsknene tilter i vinkel og hyler opp i sinne mange ganger om dagen.

Så jeg går og håper han snart skal vokse av deg denne vannvittige trangen til å erte hele tiden jeg da, synes jeg kjefter og snakker alvor med han mange ganger om dagen, hver dag, for tiden ;)

Er visst en alder full av kribling, fysisk og psykisk utvikling, masse som skjer i kropp og hode så de blir litt fulle av både det ene og det andre har jeg skjønt...

Skrevet

Min blir 8 i januar og han har roet seg MYE fra sommeren og til nå, han har blitt voksen gutt nå sier dem på sfo også.

Stille og rolig og veloppdragen har han blitt ;D Hjelper kanskje å tærpe å mase og mase da når de er 5år. For 5åringen er HELT motsatt, men han er bare 5år :P

Skrevet

Vår 7 åring er for det meste veldig rolig og er ikke den som bruker opp stemmen sin akkurat. Han kan, om han får lov, sitte i timesvis å bygge lego alene på rommet, eller tegne eller andre rolige aktiviteter. Han kan så klart herje rundt og prate som en foss innimellom han også, men det er ikke noe som er typisk for ham. Og så kan han være plagete mot brødrene og sånt da, og er veldig urolig i kroppen i den forstand at han sliter med å sitte fint i ro i sofaen ol, sitter/ligger liksom i alle mulige vinkler. Men generelt er han et rolig barn. Dersom jeg er hjemme og har bare ham hjemme, så merker jeg knapt at han er her. Ute hos andre og på skolen oppfører han seg eksemplarisk for tiden, noe som er veldig hyggelig da han ikke var slik som yngre.

Men dette går vel mer på personlighet enn på alder, gjør det ikke? Jeg har en 9 åring som prater veldig mye mer og elsker å være ute med venner "hele tiden", og en 4 åring som snakker omtrent kronisk og elsker å henge med oss voksne.

Skrevet

jeg har ei jente som blir 6 i april og hun skravler og skravler fra hun slår øynene opp til hun legger seg! Snakker med seg selv, og har et ganske høytlytt nivå! Skal vil spille spill sitter hun med bena over hodet og skal hun se på film står hun på hodet, opp og ned , opp og ned, og jeg holder på å bli gal:P Håper det gir seg med tiden, selv om hun alltid har vært veldig aktiv. Jeg tror det går mye på personlighet også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...