Gå til innhold

Reagerer jeg slik bare fordi jeg er "hormonell"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal forsøke å gjøre dette kort og forståelig uten for mange detaljer...

Jeg er gravid med vårt andre barn, og har fra før en 2 åring og en hund. Mannen min jobber turnus, så visse uker er han borte hver kveld og hele helgen (sover hjemme på natten). Nå har jeg vært endel forkjølet, og den lille har vært syk flere dager i strekk. Mannen kom i går hjem etter å ha vært borte en uke på noe som ikke var jobbrelatert.

I kveld skal han på julebord med jobben, og kommer derfor ikke hjem før på formiddagen i morgen (de skal sove på hotell). Problemet er at jeg er såååå fryktelig sliten at jeg egentlig bare har lyst til å sette meg ned for å grine (noe jeg gjorde på badet i stad også!). Han vet hvor sliten jeg er, og spurte meg hva jeg synes om at han reiser bort etterpå også. Sa som sant var at jeg ikke ville bestemme over han, men at jeg selvsagt ønsket at han var mer hjemme. Spesielt når dette er frivillige ting han melder seg på. Uansett, han sa at han gjerne ville dra (noe jeg skjønner!), også var samtalen over.

Han skal forresten bort på kurs hele neste uken også, og jeg gruer meg til en hel uke med barn og bikkje alene.

Reagerer jeg slik bare fordi jeg er gravid... og utrolig sliten? Har ikke pleid å reagere på at han er borte før, men skulle så ønske at han så det litt fra min side også. Han vet at jeg har et tungt svangerskap, og at jeg ikke får slappet av slik jeg burde når han er borte.

Kanskje jeg bare blir lei meg fordi jeg føler at han prioriterer "morsomme" ting mens jeg går hjemme og har ansvar for alt annet....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde reagert helt likt som deg, stakkars.

Blir så frustrert når mannen min spør om hvordan jeg har det/ hva vi burde gjøre - og IKKE tar svaret til etterretning. Da får han høre at han ikke hadde trengt å spørre hvis han ikke bryr seg om svaret mitt! :)

Det eneste som føles verre enn å være så sliten som du er nå, er at mannen har spurt - vet hvor sliten du er - og likevel ikke legger om planene sine.

Vanskelig å vite hva man kan gjøre da, da dette er en sånn sak "han burde skjønne selv"...

Håper du får en fin kveld likevel?

Her om dagen lot jeg rot være rot etter ungen sov, fant noe godt i skapet, hentet et håndkle og en god fotkrem og fylte opp en tilitersbøtte med varmt vann. Herlig med 15 min i fotbad, og avslapning. *tips*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...