Gå til innhold

Hvordan lære barnet og bruke sugerør?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har tips? 11mnd. gammel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I likhet med å blåse tyggegummibobler, er bruk av sugerør ikke noe som kan læres. Det kommer bare plutselig en dag hvor de kan det.

Noen ganger vil det å beherske sugerør sammenfalle med at foreldrene har prøvd å lære det bort, og da tror man at barnet lærte det av dem, men sånn er det ikke.

Sugerør rundt ett til halvannet år, tyggegummibobler rundt fem-seks år. Min ene datter var nærmere åtte før hun fikset bobleblåsing.

Skrevet

i prøvde å lære dattra vår det lenge, men fikk det ikke til. Så dro vi en tur til Spania og en dame vi ble kjent med ga henne et sugerør til juicen og sa "absorbe" da tok hun det med en gang. Hehehe.

Skrevet

Hmm, min gutt klarte dette på første forsøk da han var 6 måneder....

Skrevet

Jeg mener det kan læres, uten tvil.

Vi lurte også hvordan vi skulle få henne til å skjønne at hun skulle suge av sugerøret og ikke bare tygge på det. Vi tok sugerøret i et glass med noe godt og holdt igjen på tuppen(slik at det samlet seg noe drikke i enda på sugerøret) og holdt sugerøret i munnen hennes. Når hun kjente at det kom noe godt, tok det ikke mange rundene før hun kunne det:)

Vanskelig å forklare, men håper du skjønte det;)

Lykke til:)

Skrevet

Hvis du har en myk kartong (som Kuli) eller et mykt plastglass med lokk og sugerør, kan du lett lære barnet ditt å suge. Klem på kartongen/glasset slik at sugerøret er overfylt og ta det i munnen til barnet. Lag sugelyder med din egen munn..Dette lærer de seg fort. Smoothie er spesielt populært ;-)

Skrevet

Skjønte forklaringen din 16:30, og den skal absolutt prøves:)

17:25: prøvde det, men det gikk ikke helt bra. Skjønte det ikke rett og slett.

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...