Gå til innhold

Lillegutt er syk,tips??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten gutt som er full av feber i dag,no tips utenom febernedsettende?siden det hjalp ikke...er utrolig redd for feberkrampe.hvordan ser man om de får feberkrampe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er han? Hvor høy er feber? Det skal være et godt tegn at febernedsettende virker, målt etter 1 time skal det ha gått ned minst 1 grad, kontakt lege umiddelbart om han har høy feber og dette ikke har noen effekt.

Feberkramper kan arte seg på forskjellig vis, min datter ble fjern i blikket, rullet øynene bakover, ble stiv i kroppen og den ene armen ristet, men det kan også se ut som et epileptisk anfall med kramper i hele kroppen og de kan bli cyanotisk (blå) rundt munnen. Som regel ikke farlig, men få barnet ut i kald luft og ring ambulanse om du er redd og usikker.

Skrevet

Tusen takk,han er 2 år,og liggi på ca 39,8-39,9 i hele dag:(

Skrevet

Huff, ta han til legevakt og be om å få tatt en CRP, det viser om det er virus eller bakterie. Ikke moro når de små har så høy feber. God bedring og lykke til hilsen hun som svarte deg først.

Skrevet

Det er da ingenting å bekymre seg over!

Barn tåler godt feber - og kan gå med den tempen du snakker om i dagesvis uten at det gjør noe...

Min jente får nesten alltid 40 - og gjerne litt mer feber enn det når hun får det. Man ser hun er mitt medtatt, men kan likevel leke litt rundt og holde på.

Det du skal være obs på er om allmenntilstanden blir påvirket. Hvis barnet blir veldig slapt, og ikke orker noen ting. Da er det på tide å ta barnet med til legen! Også hvis feberen varer over tre dager.

Det er mange barn som ikke får feberkramper, så jeg synes ikke du skal bekymre deg for det.

Skrevet

Signerer hun første som svarte deg, og legger til at du må kle av han, kjøle han ned med kalde kluter i panne og nakke, og heller ta på han ett teppe om han fryser.

Svette=feber synker

Fryser/gåsehud=feber stiger.

Gi han eplejus (ikke nektar) å drikke, det inneholder masse elektrolytter som er bra for han. Bland det gjerne med farris naturell om han liker at det bruser, da får han ekstra mineraler også.

Hvor stor dose med paracet ga du han da? Husk å se på vekt, alder og dose. Stikkpiller er det aller beste, det går fortere i blodet.

Ring legen og be om crp, det kan være bakterielt.

Masse god bedring til lillegullet ditt, og prøv å slapp av litt du også:)

Skrevet

Han har liggi rett ut i heledag,ikke gått en meter og vil ikke leke,prøvde og gå men da satt han seg bare ned og begynte og gråte:(legevakta ville ikke ta han inn...han har drikki litt saft eneste han ville ha...gir stikkpille...han nekter og ta av teppe og skjelver...huff...får bare vente og se og ringe igjen...

Skrevet

La han sitte i bare bleia under teppet, hvertfall..

Vil ikke legen ta han inn? Ring igjen! De kan ikke nekte å ta inn noen, spesielt ikke ett barn!

Bra han drikker saft, all væske er bra for han!:)

Det er ikke noe gøy når ungene blir syke, men la han hvile og slappe av.

Skrevet

Så lenge du får i ham litt væske - og at bleiene er litt våte trenger du ikke være redd for dehydrering.

Feberen er ikke alarmerende høy, så jeg skjønner legevakten. Hvis dette er første dagen med feber er det ikke noe å stresse med.

Skjelver gjør han nok nå for at feberen stiger litt...

Klart han er utilpass når han ikke er frisk, men det er ingen grunn til panikk ;-)

Senk skuldrene - og ta han med til legen om ikke formen er noe bedre.

Skrevet

Hvis feberen ikke går ned MED paracet, må du ringe å si dette til legevakta!

Si at du er urolig og vil sjekke det for sikkerhetsskyld!

Skrevet

Gi han febernedsettende paracet, om paracet ikke hjelper prøve ibux mixtur, og et lunket bad, ha minst mulig klær på uten at han fryser.

Skrevet

Det endte med feberkramper,ambulanse og sykehus:(

Skrevet

Huff da :(

Har de funnet ut hva feberen kom av? SYnes jo det var veldig rart at feberen ikke gikk ned. Vi har vært mye på sykehus med vårt barn, ikke for feberkramper da men, og alltid fått beskjed at dersom tempen ikke g¨år ned må det sjekkes.

Håper du får ei god natt, og at gutten din snart blir frisk igjen :)

Skrevet

FÅr svar på prøver i morra,ikke no kjempe høy crp heller,trudde virkelig han kom til og dø fra meg:(håper denna febern gir seg i natt og at det aldri skjer igjen!og til dem som trur det ikke kan skje med 39,6 i feber,det skjer selv om ikke han har kjempe høy feber som noen sier...syns det er høyt jeg...men det gikk heldigvis bra:))

Skrevet

Får håpe det ikke er noe som krever antibiotika, ofte så kan CRP være høyere dagen etterpå, så ikke bli overrasket om den er høyere imorgen.

Nå må du sove, du er på sykehus og gutten din er i trygge hender, så du kan slappe av nå :)

Jeg vet det ikke er lett, men søvn trenger man :)

Skrevet

Man er fornøyd med 0,5 ned i temp etter febernedsettende ved sykdom.

Det er ikke sånn at de skal bli feberfri etter tabletten.

Skrevet

Ja lillegutt sover så søtt ved siden av meg her nå,okei ja det er fint og vite så ikke jeg blir kjempe bekymra om den er det i morra:)noe sier meg at så lenge han har feber så tørr jeg ikke sove...så greit at sambo har dratt hjem for og hvile seg så kan vi heller ha litt skift når minsten har feber:)

Skrevet

Nei ned er ned det skjønner jeg og!men han fikk feberkramper noe jeg var livredd han skulle få!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...