Gå til innhold

Hunder er DYR! Ikke glem det da!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dyr ressonerer ikke som mennesker, de diskuterer seg ikke frem til konklusjoner slik som oss. For hunder er det mye mindre komplisert. De har sin flokk som de er en del av og som de til en viss grad vil beskytte. Vi menensker (og ei god tispe) lærer dem at biting ikke er greit, sammen emd andre regler. Men en hund er og blir et dyr. Blir dyret stresset, sinna eller redd, så kan den bite.

Hunder må man annse som potensielle "bitere" uansett hvor snille de er. Det ligger i deres natur å bite hvis "må".

En hund som har gått til urpovosert angrep på mennesker har enten forstårr en situasjon som skremmende, eller så har de ikke lært seg sin plass her i verden, og skal utfordre mennesker for å hevde seg selv. Begge deler kan trenes vekk, men ikke alt er like lett å reversere. Hvis en hun hadde bitt min sønn når vi gikk forbi den fastbundet foran en butikk, hadde jeg nok tenkt at hunden hadde blitt stresset fordi den ikke har noen fluktmuligheter og vi er fremmede, men på en annen side, så kan jeg ikke med sikkerhet vite at eier vil gjøre noe med atferden, og dermed kan en hund som har evne til å bite barn gå rundt i nabolaget mitt. Det er ikke interresert i!

Det er DYR. Ja, vi har temmet dem, men de er fortsatt dyr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...