skulle så ønske... Skrevet 26. november 2011 #1 Skrevet 26. november 2011 Hva er greit å ta for en blånisselue? Har strikket og tovet lue og votter og lurer på hva som er greit å ta for disse?
Gjest Filifjonka Skrevet 26. november 2011 #2 Skrevet 26. november 2011 Skal du selge til fremmede eller til venner og kjente? Har du strikket på bestilling eller skal du på julemarked? Sånn generelt er prisen på strikkede ting litt vanskelig. Hvis poenget er å få solgt, kan de ikke være for dyre. Men samtidig må du jo få igjen for materialkostnadene + litt for arbeidet. Noe særlig timelønn for håndarbeid kan du nok ikke beregne, da får du ikke solgt. Ta utgangspunkt i garnprisen og gange denne med tre, har jeg hørt som en tommelfingerregel. Og så justere litt til "passe nivå". Sammenlign også med tilsvarende produkter i butikken. Hva selges blånisseluer for nå for tiden? Så kan du jo evt legge deg rundt samme pris.
Gjest Filifjonka Skrevet 26. november 2011 #3 Skrevet 26. november 2011 Nå ser jeg på NRK-butikken at lue koster 229 kr og votter 129.
skulle så ønske... Skrevet 26. november 2011 Forfatter #4 Skrevet 26. november 2011 Har fått spørsmål om å strikke til noen jeg ikke kjenner... vanskelig. en tre gang garnpris er jo mye.. eller? garnet er jo dyrt hvis man velger det orginale. Gjø jo ikke dette for å bli rik men vil jo ikke gå i minus heller.
Gjest Filifjonka Skrevet 26. november 2011 #5 Skrevet 26. november 2011 Du må jo i hvert fall få dekket materialkostnadene. Og selvsagt litt for tida du har brukt. Hvor mye kostet garnet du brukte da? Kan du legge deg på samme nivå som NRK-butikken omtrent? Vil det dekke utgiftene og gi deg litt til overs? De som skal ha det venter sikkert ikke at du skal gjøre dette gratis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå