Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #1 Skrevet 25. november 2011 Han er 5 mnd, og skikkelig snørrete. Noen ganger høres det nesten ut som om det holder på å tette seg helt igjen. Bruker saltvann som løsner opp litt, men tetter seg fort igjen. Har prøvd sånn snørrsuger flere ganger, men det kommer jo ingenting ut. Gjør jeg feil? Hva kan jeg gjøre for å få ut snørra så han blant annet kan sove godt? Han har våknet 6 ganger siden han la seg 19.30, og det høres nesten ut som han hiver etter pusten. Begynner deretter å gråte hysterisk. Får så vondt jeg. Noen med gode tips?
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #2 Skrevet 25. november 2011 Har du hørt tipset om å bygge opp sengebeina litt (den delen av senga der overkroppen ligger), slik at han kan puste lettere?
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #3 Skrevet 25. november 2011 Ja, det har jeg, ligger noen bøker under sengebeina. Glemte å skrive det i hovedinnlegget. Gjorde det før han la seg i går, kan ikke si jeg merket så veldig forskjell. Kanskje jeg ikke bygger opp nok? Nå ligger han i vår seng, for den eneste måten jeg kan roe han på når han våkner så mange ganger, er å legge meg inntil han. HI
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #4 Skrevet 25. november 2011 funker ikke morsmelk mot alt? Dryppe litt mm i nesen hans?
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #5 Skrevet 25. november 2011 Herregud, det har jeg lest så mage ganger forskjellige steder, og enda er det ikke noe jeg tenker på når snuppen faktisk er tett! Haha, takk for påminnelsen! ) Flere med gode tips eller kjerringråd? HI
Anonym bruker Skrevet 26. november 2011 #6 Skrevet 26. november 2011 Heve den ene siden av senga (hodeenden). Kjøp nesesuger og sug i vei. (det blir litt hyl og skrik, men da setter det seg ikke og blir betent) Pass på at barnet får i seg rikelig med drikke.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2011 #7 Skrevet 26. november 2011 det jeg brukte å gjøre når sneipen var så liten.. det var å først dryppe morsmelk i nesen.. ganske mye.. så lot det " virke" i ca 5-7 minutter.. for deretter å bruke snørrsugeren, for deretter å kjøre på med saltvann i nesen det fungerte )
Anonym bruker Skrevet 26. november 2011 #8 Skrevet 26. november 2011 Det er enklast å få morsmelka inn i nasen ved suga den opp i ei eingangssprøyte frå apoteket (ja, selvfølgelig uten nål!) og sprøyta nokre få dråpar inn i nasen om gongen. Skyll sprøyta med kokande vatn etterpå, så kan du bruka den fleire gonger.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2011 #9 Skrevet 26. november 2011 Jeg bygde senga ganske høyt. Så høyt at han noen ganger skled litt,men det hjalp! Brukte også saltvann
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå