Gå til innhold

Noen som har sett, the human centipede? Hvordan var den?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke sett den, og kommer aldri til å se den, ha den i hus eller akseptere at verken mann eller barnet mitt skal se den NOENSINNE! Så en omtale om denne filmen på youtube, det er en mann som ser filmer der og snakker om dem osv, og noe sykere skal man søren klype lete lenge etter!!

Hele tanken bak filmen er så syk og kvalm at jeg hadde stpre problemer med å sove og å få den ut av hodet bare av å ha sett anmeldelse og en trailer. Den er forøvrig en skikkelig B film som har fått alt for mye penger ifølge mange kritikere. Storyline er dårlig, musikk og bilde er dårlig, og skuespill er ikke noe bra.

Den syke mannen som fant på denne filmen må jo ha noe skruer løs, for hvem søren har slike ideer i hodet sitt?

Regelrett KVALM film med en syk tankegang! FYSJ!

Skrevet

Heisan,

Jeg har settt 1'ern, og kan si at jeg liker sære filmer, gjerne med blod og gørr, men akkurat den filmen syntes jeg var litt vemmelig. Ikke det at man ser så mye ekkelt, men er vel mer stemningen i filmen, og generelt konseptet. Har tenkt en del på filmen i ettertid (er lenge siden jeg så den), og får en merkelig følelse. Hadde tenkt til å se nr 2, men etter å ha lest om en scene som skal være med i filmen, så tror jeg ikke at jeg kommer til å se den alikevel..

Uansett, er ikke noe særlig blod og gørr i filmen, men alikevel setter den seg fast.

Skrevet

23:23: Jeg ville latt være var jeg deg... jeg er direkte bekymret for hvilke effekter en slik film kan ha på en. Ja, jeg liker en god psykologisk grøsser/gore film i ny og ne jeg også, men konseptet bak disse filmene er så urovekkende at jeg faktisk tror de kan skape store problemer hos mange.

du snakker om en merkelig følelse, og det kan jo være sinnets og kroppens reaksjon på noe man ikke skal kunne forestille seg av ondskap/ekkelhet! Verden er syk nok om man ikke skal presse slike grotekse tanker inn i hodet! Jeg har sett/lest og hørt om mange syke ting her i verden, har sett alle saw filmene feks, men dette konseptet her er helt vannvittig! Holde dere unna!

Skrevet

Hvordan den var? Joa, skuespillerene var latterlige, men selve handlingen var sykt kvalmende og ekkel!!!

Har du lyst å kjenne kvalmen komme opp, så er det bare å se denne her...!

(Om du blir kvalm av å lese det jeg skal skrive nå, så ikke les nedover)

Tenk deg å få en annens avføring i din munn? Uæææææ!!!

Skrevet

23:23 her.

Jeg hadde en periode tidligere i livet hvor jeg så utallige skrekkfilmer, uten å tenke særlig over det, men etterhvert ble jeg lei disse filmene, så det gikk vel sikkert 1 år før jeg så en skrekkfilm igjen, og duverden så redd jeg ble da. Jeg tror at hvis man ser for mange av dem, så er det veldig lett å bli påvirket i en eller annen grad. Så, jeg vet at jeg ikke hadde hatt godt av å se The human centipede 2, og har derfor ikke tenkt til å se den :)

Skrevet

He he, selve det grafiske i filmen var ikke så ekkelt. Har sett verre, men for meg var det konseptet/stemningen i filmen som satte preg.

Skrevet

Jeg synes ikke at alt som lages av filmer skal settes ut for salg altså! Disse filmene (sykt at de lager mer enn 1!!!) fortjener ikke noe annet enn søppelbøtta!

Og jeg stiller med spm, hvem fader er det som finner på noe slikt? Herrefred, hvilke syke mennesker har slike ideer??

Tenker med gru hvordan et ungt sinn vil reagerer på slik galskap :/ Hvordan vil en 15 åring reagere når han/hun ser denne filmen? De skulle aldri vært lagt ut for salg!

Skrevet

Har lest flere steder at publikum kastet opp i kinosalen, så jeg ville kanskje latt det være...

Skrevet

Det som er rart er at i England så bannlyste dem film nr 2, men etter å ha fjernet godt over 20 scener og sensurert en del så slapp de den rett ut på DVD (med 18 års grense, så klart-hvis det ikke var 21?). Lurer på hvor ille filmen opprinnelig var før sensuren :-/

Skrevet

sjokkerer meg ikke at den er blitt bannlyst, men at de åpner for å selge den etter å ha fjernet scener er jo helt på trynet! det er jo ikke scenene i seg selv som er problemet med disse filmene, men konseptet bak, stemmningen og ondskapen/galskapen som ligger i grunn gjennom hele filmen! Man får ikke vekk det ved å fjerne noen grafiske scener :s

Det er og blir syke og kvalme filmer som aldri burde vært laget! Visse tanker og ideer burde man holde for seg selv og sitt eget syke sinn!

Skrevet

Jeg holder meg til The very hungry caterpillar :-)

Har sett noen klipp av den fæle filmen på youtube, og ideen til fortellingen er at legen er tysk, og at det gir tanker om en slags nazilege.

Hvorfor føles denne filmen så mye verre enn filmer som Hannibal the Cannibal? Det kan jeg ikke forklare helt, for egentlig burde filmene om den sinnssyke kannibalen kjennes like ille.

Men vi kan vel si at tanken på en nazilege som har en privat hjemmeavdeling der han fritt kan utøve sin ondskap, er noe av det mest skrekkinngytende. I tillegg består centipede-filmene av mye brøling og skriking. For eksempel sier wikipedia om film nr 2: "There is little dialogue in the film's second half, except for moans, screams, and whimpers". - Det er lite dialog i filmens siste halvdel.

Handlingen i film nr 2 er at en fyr er besatt av centipede-filmen nr 1, og beslutter å lage en menneskelig larve av 12 personer... Han er ikke lege, men ringer til skuespillerne fra film nr 1, og ei av dem møter opp. Ekkelt å lese om altså... Han mishandler de kidnappede ofrene og fester dem til hverandre med en stiftemaskin.

Et av ofrene dør av sårene sine. Den gale mannen gir "larven" sin avføringsmiddel, og enda et offer dør, denne gangen kvalt av oppkast. Ei høygravid dame som ligger på gulvet klarer å rømme, hun går ut i en bil og føder babyen. I mellomtida blir "larven" revet i to. Martin vender tilbake til lageret og skyter nesten alle i vilt raseri. Yennie fra film nr 1 klarer å feste "larven" til Martins rompe. Men etter hvert forlater han lageret.

Filmen slutter med at Martin sitter på jobb og ser en DVD av film nr. 1, mens en baby skriker i bakgrunnen. Grøss...

Skrevet

Det sies at mannen bak filmen fikk inspirasjon fra nazistenes eksperimenter under krigen, men at de unnlot å nevne "munn-mot-anus" biten for investorene.. sjakktrekk :P Mannen bak filmen påstår at dette er kunst, så hvor riktig han er i topplokket kan nok diskuteres.

Skrevet

ja, en bør være sinnsyk på sånn ca samme nivå som "der Fhürer" for å finne på noe slikt! Blæærk! Blir uggen bare av å tenke på det jeg! Nei, nå tar jeg natta og leser en koselig bok! Ellers vil jeg vel ha fæle drømmer til morrakvisten :s

SJUKT!

Skrevet

Uffameg, han arbeider nå med centipede-film nr 3... ikke særlig meningsfylt liv han har akkurat.

Selve ideen bak filmene fungerer vel ikke, siden det bare er det forreste leddet i larven som får spise skikkelig mat. De andre vil vel sulte ihjel ganske snart, siden de ikke får nok kalorier og næringsstoffer. Men nazilegene i Auschwitz hadde også flere syke ideer som de prøvde ut på fangene, som ikke var realiserbare i praksis.

Skrevet

Hva slags film er dette da?? Har aldri hørt om den..

Vil ikke søke opp traileren på youtube heller etter alt som dere har skrevet her..

Hva handler den om?

Skrevet

den er bare grusom. Handler, i grove trekk, om en lege som er syk i hodet sitt og utfører eksperimenter på intetanende mennesker som han kidnapper. Det høres kanskje spennende ut og verdt en titt, men tro meg, jeg er ikke noe pingle eller prippen på noe vis, og denne filmen er så sjuk og fæl at den burde vært bannlyst!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...