Gå til innhold

Gravid i permisjonen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er ikke i permisjon nå, men har termin 10 juni. Vurderer å bli gravid igjen mens jeg er ute i permisjon og lurer dermed på om pappaen kan overta permisjonen min når jeg blir gravid!? Må vi melde i fra om fordelingen før permisjonen begynner eller kan det endres midt i permisjonen? :)

(Jeg er ikke i jobb når jeg er gravid, får svangerskapspenger siden det ikke er mulig å tilrettelegge. )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om han skal ta over permisjonen MÅ du jobbe.

Skrevet

Dersom du blir gravid i permisjonen vil du heller ikke få foreldrepenger neste gang... Noe å tenke på..

Skrevet

mener du at du skal få svangerskapspenger neste gang?

Skrevet

Det vil hun vel det.

permisjons pengene teller som opptjening til ny permisjon.

Hvorfor lyver du?

Skrevet

for svangerskapspneger fikk du fordi de ikke kunne tilrettelegge, det er ikke slik at du får svangerskapspneger i permisjon- Nice try!!

Skrevet

Hvor får du DETTE fra???? Du får foreldrepenger av det du tjener i opptjeningsperioden (de seks siste månedene før perm) og foreldrepenger regnes som lønn. FAKTISK! Så man kan gå fra perm til perm, men den vannes jo ut etterhvert da, og feriepenger kan man jo se ganske langt etter.

Dessuten må jeg bare si: ikke sats på to tette hvis du ikke vet hva du går til, og de gjør de fleste ikke ;-) Det ser søtt og romantisk ut med to tette i søskenvong, men er fra de er 1 og 2 år gamle til de er 4 og 5 år gamle et eneste langt slit med slossing og krangling/trass avbrutt av små lyspunkter i hverdagen. Sett livet på "hold" noen år hvis dere satser på to tette..

Skrevet

Nei, jeg vet at jeg ikke får svangerskapspenger i en ny permisjon, svangerskapspenger har ikke noe med permisjon å gjøre, det var jo derfor jeg lurte på om pappaen kunne overta permisjonen.

Jeg vet også at hvis pappaen skal ha permisjon så må jeg være i jobb, men når det ikke er mulig at jeg kan være i jobb så får jeg svangerskapspenger. Hvordan kan dette da ikke være mulig? Hva hvis jeg blir sykmeldt, kan jeg være sykmeldt mens pappaen er i permisjon? Eller mister han permisjonen sin?

Svangerskapspenger, fødselspenger og sykepenger gir lik rett til opptjening av fødselspenger som det vanlig lønn gjør.

Til deg som kommenterte om to tette: Ja, jeg vet at det kan være mye styr, men jeg har to ganske tette i fra før. :) Det samme har min søster, de er enda mer tette enn mine. Det er utrolig kjekt å se hvor mye glede de har av hverandre og jeg vil derfor gjerne at de neste 2 barna skal få oppleve det samme. :) Klart at vi ikke har noen garanti for at det blir like lett denne gangen, men vi ønsker to ganske tette uansett så sant at det ikke blir noen ekstra store utfordringer med det kommende barnet. :)Jeg

Med vennlig hilsen HI. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...