Gå til innhold

Omplassere bikkja til gubben?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri vært noen fan av hunder, men det har mannen min.

Han fikk sutra seg til å skaffe hund for to år siden, jeg gjorde det klinkende klart at det dyret er hans ansvar. Vi har et barn på ett år.

I starten var han flink og tok seg av hunden, var på kurs med den og greier - så hunden er både grei og veloppdragen.

Men for et halvt år siden byttet mannen min jobb som innebærer en del kveldsjobb og reising.

Det er vanskelig å lufte hunden når jeg er alene hjemme med barnet vårt, etter at han har lagt seg går jeg bare rett utenfor huset når hunden må tisse. Med det resultat at den piper og klager halve natta fordi den er vant til å gå lengre tur på kvelden.

Jeg synes jeg strekker meg langt med tanke på mannens jobb og denne hunden som jeg ikke ville ha.

Men som om ikke det er nok - når han først er hjemme så prøver han fortsatt å skyve mye hundeansvar over på meg og klager over at jeg ikke vil lufte den når han er hjemme. "Du bryr deg ikke om hunden du" sier han. Og det har han helt rett i. Det var ikke jeg som ville ha hund.

Nå lurer jeg på å foreslå omplassering, for jeg gidder ikke dette lengre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du virkelig ikke ville ha hund så syns jeg du var rimelig dum som ikke sa nei i utgangspungtet. En hund er faktisk ikke noe man bare gir bort om man ikke gidder mer. Sett dere ned som voksne folk og snakk om dette. Vi har også hund og jeg klarer da å få gått tur med den så den ikke ligger å piper!

Ahh, jeg kjenner jeg blir oppgitt over folk som ikke tar ansvar. Om du ikke vil ha hunden og ikke klarer å gå tur med den og mannen har mistet interessen så syns jeg dere skal gi den til noen som faktisk bryr seg.

Skrevet

Leste du det jeg skrev før du hisset deg opp, 22.54?

Jeg har en ettåring som sover inne i huset, det sier seg vel selv at jeg ikke kan gå lang tur med dyret da!!?? Den får lang tur tidligere på ettermiddagen når barnet kan være med, men det rekker ikke for den.

Jeg gjorde det klart for ham før hunden kom at dette var kun hans ansvar. Og han var enig i det. Det er med tanke på hunden og min samvittighet ovenfor den at jeg nå ønsker å omplassere den.

HI

Skrevet

Jeg tenker at kanskje omplassering av hunden kan være det beste i denne situasjonen.

Har selv hund og en mann som jobber kveldsvakt hver 3. uke, og det er et skikkelig styr å få gått siste turen på kvelden med bikkja den uken. Heldigvis kommer mannen hjem om natten, slik at han alltid tar en tur før han legger seg.

Jeg har jobbet med omplassering av hunder før, og vet det er mange der ute som kan være interessert i en veloppdragen og barnevennlig hund. Og ettersom situasjonen er slik den er, så er det kanskje best for alle parter?

Skrevet

Ja, jeg leste det du skrev før jeg hisset meg opp. Vi har også en baby på 10mnd. Går selvfølgelig ikke ut på tur når hun har lagt seg for kvelden. Det er helt tullete som voksne mennesker å avtale at et levende dyr kun er den enes ansvar. Når man skaffer seg et dyr så bør det være skikkelig gjennomtenkt og noe man ønsker som familie.

Det aller beste for hunden er å være hos noen som er glad i den og ønsker å være sammen med den. Det gjør faktisk ganske mye for psyken til en hund å bli flyttet ut av familien/flokken sin og til noen andre.

Skrevet

Da syns jeg dere skal prøve først med å droppe kveldstur og bare luften den i hagen om kvelden hver eneste kveld. I tillegg forlanger og gjør det helt klart at du ikke bryr deg om hunden og at mannen din får ta alt som har med den å gjøre enda en gang. Ellers får HAN vurdere omplassering.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...