Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #1 Skrevet 25. november 2011 Hadde ikke gått på p-piller eller brukt annen hormonell prevensjon på 3 år da jeg har 2 små på under 2 år. På 6 ukers kontrollen sent i sommer begynte jeg på cerazette (eller hvordan det enn nå staves-minipille). Men mistet veldig sex lysten,slet med å bli tent av mannen min- Noe jeg ALDRI har hatt problem med tidligere. Så jeg sluttet på pilla,og vi brukte kondom/eller "hoppet av i svingen". Dette er ikke holdbart,da vi ikke har lyst på et barn til før om noen år. Var helt grusomt å gå rundt å være redd for om jeg skulle blitt gravid. Minstejenta ble unnfanget når guttungen var 3 mnd og jeg fullammet så tydelig at vi må være litt forsiktig. Uansett,det jeg lurer på er om noen har noe forslag til prevensjon som ikke "fucker med kroppen min" ?
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #2 Skrevet 25. november 2011 kondom, pesar og kobberspiral er de eneste alternativene...
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #3 Skrevet 25. november 2011 Kobberspiral! Anbefales! Den kan sitte i i 5 år, var ikke vond å sette inn (er ikke gøy å skreve hos legen da, men det var ikke vondt), og du får beholde din egen syklus. Anbefales ikke til de som har store blødninger da, fordi man kan få litt verre blødninger med den. Jeg hadde veldig små blødninger, og har nå helt vanlig mens.
1 fra før og 1 på vei <3 Skrevet 25. november 2011 #4 Skrevet 25. november 2011 Prøv P-ring, den gir kun hormoner til underlivet og ingen andre steder i kroppen, veldig praktisk. Hør med fastlegen din:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå