Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #1 Skrevet 25. november 2011 noen som har tips/ ærfaringer de er fornøyd med eller ikke? har gått på p-piller -fungerte greitt, men det med å huske den hver dag er ikke min sterkeste side, ivertfall ikke med to små barn og fokuset på helt andre steder hele dagen.. hadde hormonspiral, men gikk opp 10 kg av den, og hadde en del smerter.. fordelen var ingen blødning når jeg først sluttet å blø etter å ha satt den inn (tok 3mnd) og at jeg slapp å tenke noe på det at jeg skulle huske.. fornøyd med å slippe å blø, men heller det enn de 10 kg som kom på i løpet av en mnd.. har to barn og har ingen planer om nr tre på ivertfall 4-5år!
Super-Mish Skrevet 25. november 2011 #2 Skrevet 25. november 2011 Jeg skal til lege for samtale om kopperspiral til uka. Har drøyd det i et år pga har hørt div skrekkhistorier om lange og kraftige blødninger + mye smerter ved innsetting. Men nå orker jeg ikke lenger å gå med konstant frynsete nerver Kan ikke bruke noe med hormoner, da går jeg rett i kjeller'n med en gang. Og NuvaRing = ekkel truse. Så da..............
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #4 Skrevet 25. november 2011 Nuvaring er genialt, anbefales =)
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #5 Skrevet 25. november 2011 god og enkel prevensjon etter fødsel -------------- 1. Kollikkbaby 2. Samsoving 3. Få infeksjon i syinga etter fødsel og be den stolte far om hjelp til å rense sårene daglig
Super-Mish Skrevet 25. november 2011 #6 Skrevet 25. november 2011 Uffameg! Det høres ikke bra ut, 21:48...!! Går det bedre nå, eller er dere midt oppi det? *NuvaRing er en myk plastring med hormoner som du setter inn i skjeden (nesten som et pessar) og lar sitte i tre uker, så tar du den ut og kaster den og setter inn en ny etter ytterligere en uke. Hormonene virker (mest) lokalt, og den skal således ikke ha samme negative effekt på resten av kroppen som mange opplever med f.eks. p-piller. For min del ble det bare ekkelt pga endring i utflod som fastlegen mente ikke var sopp, men bare noe jeg måtte finne meg i med NuvaRing. Så da droppet jeg den. Men det er jo verdt et forsøk for deg, HI, litt mindre skummelt enn spiral.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #8 Skrevet 25. november 2011 Super-Mish, vet du om denne kan brukes om mann ammer? Ikke HI, så sorry for kupping av tråden din...
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #9 Skrevet 25. november 2011 21.46 her .......nå har knøttet blitt "stor" nok til å sove natta rundt på eget rom, så alt har gått seg til Men, en meget effektivt prevensjonsmiddel var det noen måneder ja.........
Super-Mish Skrevet 25. november 2011 #10 Skrevet 25. november 2011 Du, nå sjekket jeg Felleskatalogen, og det ser ut til at det bare er sludder og pølsevev, det som blir sagt om at den bare virker lokalt; den har akkurat samme kontraindikasjoner som andre hormonelle prevensjonsmidler. Dvs den bør ikke brukes under amming, nei. Nå kan det hende at Felleskatalogen forfattes etter et rammeverk som er veldig rigid, for å forhindre "ulykker", slik at de gynekologene og allmennlegene jeg har diskutert prevensjon med (rundt fem stk, kanskje), ikke nødvendigvis lyver om lokal vs systemisk effekt. Men jeg ble litt overrasket, nå.
Super-Mish Skrevet 25. november 2011 #11 Skrevet 25. november 2011 Ja, det hørtes ikke noe særlig ut... man får et litt annet syn på seksualitet i en slik situasjon, for å si det mildt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå