Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #1 Skrevet 25. november 2011 Har en liten frøken på litt over 2 år som hoster og hoster og hoster i sengen sin nå. Hun har vært litt forkjølet, og tydelig at det løsner nå. Har luftet godt på rommet hennes, gitt henne en tykkere pute og litt vann å drikke, men foreløpig hjelper ingenting. Er det noe annet jeg eventuelt kan prøve? Hostesaft gav jeg henne tidligere, men har kun reseptfri som egentlig ikke hjelper noen ting. Var verdt et forsøk*s*
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #2 Skrevet 25. november 2011 En tur til legen kanskje? Vi har det sånn med jenta vår hver eneste gang hun er forkjølet også og konklusjonen er at hun har en infeksjonsutløst astma. Hun fikk utskrevet astmamedisiner som hun bruker i vinterhalvåret og det hjelper henne en del. Ellers så hjelper det litt å heve hodeenden i senga hennes og ha det kjølig i soverommet.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #3 Skrevet 25. november 2011 Hva med å ta en prat med legen for å få tak i en annen type hostesaft. De har vel litt sterkere saker de kan komme med. Har du forresten prøvd Bisolvon for barn? Den er reseptfri. Den skal ikke gis til barn under to år, men datteren din er over den alderen. Du kan også heve noe hodeenden på sengen hennes. Legg noen tykke bøker under sengebeina i hodeenden. Det gjør at slimet ikke setter seg på samme måten.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #4 Skrevet 25. november 2011 Takk for svar begge to! Tror ikke det er nødvendig å ringe legen foreløpig, men kan jo eventuelt spørre om en resept i morgen hvis det fortsetter hele natten. Å legge bøker under hodeenden hadde jeg glemt, så det skal jeg gjøre. Takk for tips;)
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #5 Skrevet 25. november 2011 En varm kopp te med honning, hostesaft ( men det hadde du jo prøvd ) heve hodeenden er verdt å prøve ja, et annet godt råd er Campheratum salve / krem, smør det under føttene og bittelitt under nesa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå