M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 25. november 2011 #1 Skrevet 25. november 2011 Er 12+5 i dag og i dag har jeg løpt på do i ett og sjekket for blod.. Heldigvis ikke kommet noe, men føltes som noe var veldig galt... Har hatt sterke smerter i livmor i dag. Ikke som strekke smerter og ligamentsmerter, men som veldig sterke menssmerter bare lenger oppe.. Nå er jo livmoren sikkert lengre oppe nå da, så det kan jo kanskje være grunnen for at "menssmertene" var så langt oppe, men smertene gikk til tider ut i korsryggen også... Noen som har opplevd lignende smerter? Har sikkert skrevet litt rotete, men litt vanskelig å forklare. Opplevde ikke disse smertene i mitt første sv skap... Litt redd må jeg innrømme. Smertene har vart i hele dag, men ikke i ett.. Men gjerne i timer av gangen...
♥(¯`°•.¸Skal jeg? Ja¸.•°´¯)♥ Skrevet 26. november 2011 #2 Skrevet 26. november 2011 Så vondt å føle at noe er galt! Håper det har gitt seg. Jeg hadde nok tatt meg en tur til legen om jeg hadde vært deg. Lykke til! Håper det går bra med dere begge. Trøste klem
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 26. november 2011 Forfatter #3 Skrevet 26. november 2011 Tusen takk for svar og klem:-) Er foreløpig bedre i dag. Skal heldigvis til fastlegen på tirsdag, så får snakke med ham da. Håååper det bare er noe "vanlig" som jeg tilfeldigvis ikke hadde sist (eller har glemt?) og at alt går bra med det etterlengtede gullet i magen:)
litekreativtbrukernavn Skrevet 26. november 2011 #4 Skrevet 26. november 2011 Hei! Jeg har hatt "mensensmerter" stort sett hele svangerskapet,til og ifra, til nå (er 22uker). Spesielt i første trimester! Men også senere.. etterhvert som livmoren ble større,ble de også mer intense. Og noen ganger har jeg vært helt sikker på at det har gått galt... Men det har gått bra til nå! -Det er jo veldig mye som skjer inni der nå, og livmoren din vokser masse! Kjente selv lite til disse "ligamentsmertene" som alle snakket om, og mer "mensenmurring" (også ut i rygg/ben). Sjekk for UVI osv, for det kan irritere livmoren. Og "mensensmerter" tyder ofte på irritert livmor. Nå har det gått mer over i kynnere (startet allerede i uke 16), men "murringen" er der fortsatt noen ganger. Her konkluderte lege/gyn.lege med at det var "voksesmerter" fordi livmormuskelen strekker seg mye! (merker jo det når jr sparker og snur seg mye, så kommer "murringene" etterpå ) Jeg kan jo ikke garantere deg at det er det samme, men kanskje det hjelper å høre at du ikke er helt alene med disse smertene..?! Jeg vet alt for godt hvor vondt det er å være redd. Men prøv å legg deg litt på sofaen og slapp av når det er sånn. Ta evt en varmeflaske mot ryggen, og en god kopp (kofeinfri!) te eller kakao. -prøv å slappe av, selv om det er vanskelig
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 26. november 2011 Forfatter #5 Skrevet 26. november 2011 Tusen takk for svaret ditt credo:-) Ja det hjelper VELDIG å høre at flere har lignende smerter, og utrolig godt å høre at det går bra med deg fortsatt:-) Masse lykke til videre!
♥(¯`°•.¸Skal jeg? Ja¸.•°´¯)♥ Skrevet 30. november 2011 #7 Skrevet 30. november 2011 Hvordan gikk det med deg? Håper du har det bedre:)
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 1. desember 2011 Forfatter #8 Skrevet 1. desember 2011 Hei hei og tusen takk for det:-) Jo det går mye bedre med meg. De smertene var kun den ene dagen, og etter det har jeg fått høre hjertelyden til lille gullet, så nå har jeg sluppet ned skuldrene og gleder meg til tiden framover:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå