min_lille+en spire Skrevet 25. november 2011 #1 Skrevet 25. november 2011 Min lille blir to år i april, og rett før dette venter vi lillebror. Det vil da si at vi trenger vogna som min lille nå bruker som sovevogn i barnehagen til lillebror. Hva bør jeg da gjøre? Tenker muligens å kjøpe en brukt vogn, siden den, tross alt, ikke skal brukes så veldig lenge. Men hva bør jeg kjøpe? Hva slags vogn er stor nok til å være sovevogn til en 2 åring? Har emmaljunga nå, så vurderer emmaljunga scooter, men noen andre som har noen tips?
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 25. november 2011 #2 Skrevet 25. november 2011 Jeg gikk til innkjøp av en gammel simo vogn (kombi) som jeg brukte til sovevogn.... Den er lang og helt ok (romslig) til soving i bhg. Har tatt vare på denne til neste som skal ha den i bhg neste vinter... =)
lille_vims Skrevet 25. november 2011 #3 Skrevet 25. november 2011 Synes det var viktig med en kjent og kjær vogn til barnehagen. Det er trygt og godt å legge seg i vante omgivelser. Derfor tok vi go' vogna vi hadde hjemme som sovevogn i barnehagen, brio kombi. Det er tross alt der h'n sover oftest. I helgene sover h'n i ekstra vogna her hjemme. Funker såååå bra :-)
No-name Skrevet 25. november 2011 #4 Skrevet 25. november 2011 Dersom vognen bare skal brukes til barnehagesoving hadde jeg nok kjøpt en Simo 124 sportsvogn, gjerne brukt. Den er lang i ryggen, har god kallesje, god liggestilling(ikke helt flat), vindtrekk og justerbart fotbrett. Super sovevogn til en norsk vinter. Men den er stor, tung og ikke noe særlig å trille. Så om du skal trille den noe i tillegg ville jeg nok sett på en annen.
Helann og lillebror Skrevet 26. november 2011 #5 Skrevet 26. november 2011 Vi kjøpte en Simo kombi brukt på finn.no. Byttet den ut en drøy måned før termin, slik at eldste ikke skulle føle at lillebror kom og stjal vogna hennes. Det er 2 år 2 mndr mellom dem. Hun sov halvdårlig de første dagene i ny vogn, så gikk det problemfritt videre. Solgte den igjen uten problemer da vi ikke trengte den lenger.
sillyfilly og Olivia Skrevet 27. november 2011 #6 Skrevet 27. november 2011 En Simo eller Emmaljunga. Lune lange vogner som er stabile
min_lille+en spire Skrevet 28. november 2011 Forfatter #7 Skrevet 28. november 2011 Takk for mange svar! Da fortsetter vi jakten på brukt vogn, ender nok opp på simo eller emmaljunga, ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå