Gå til innhold

Dere med 1-2 åringer. Hva ble sagt om de på foreldresamtale?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun fylte vel 2 år på tidspunktet vi hadde samtalen.

Ped.leder gikk igjennom hvordan vesla var i bhg først. For det første har vi hatt litt problemer med at hun i perioder har bitt andre barn, og fikk beskjed om at det var helt borte.. heldigvis!!! Det ble også sagt at hun var språkelig flink, og at det virket som om hun trives godt i bhg. Snakket litt rundt rutiner, og spurte oss om hvordan vi stilte oss til at de satte henne fast på do når de andre 2-åringene ble satt der. Noe som var helt i orden for oss.

Endel foreldre har snakket om at de synes det er for lite utetid i bhg, så vi hadde en samtale rundt dette.

Tilslutt tok jeg opp et problem som hadde dukket opp den uken, og det var at mitt lille sjarmtroll hadde lært å si faen. Heldigvis hadde de ikke hørt det i bhg, men de skulle være obs på det.

Snakket om endel andre ting også rundt rutiner, men vanskelig å huske alt. Fin samtale ihvertfall;)

Skrevet

Nå har jenta mi rundet 2 år da, men sist samtale var før 2 års dagen.

Fikk høre at hun var veldig langt fremme motorisk, er glad i å være ute, klatrer og leker gjerne med eldre barn. Flink til å løpe, hoppe, dra på seg bukse selv osv.

Bestemt og sta, morsom personlighet. Glimt i øyet og tydelig humor, bøllete og veldig kosete. "Maskoten" til unge assistenter og studenter siden hun er så livlig og glad samtidig som hun er veldig tillitsfull og kosete.

Veldig språklig sterk, gjør seg godt forstått, snakker i korte setninger og har et unormalt mange ord i utvalget sitt. Det er helt tydelig at hun har eldre søsken å strekke seg etter og lære av. Hun lar seg ikke bølle med og kan være litt vel bestemt, men er samtidig snill og omsorgsfull så hun er godt likt av de andre barna.

Nå er hun 2,5 år og blir ofte hentet ut av småbarnsavdelingen siden hun tydelig selv gir uttrykk for at hun vil over på stor avdeling og leke med de eldre barna. Hun har liten eller ingen interesse av "babyene" på småbarnsavdelingen og leker godt med barna på stor avdeling. Hun snakker helt flytende, tisser på do, er motorisk flink og henger godt med de store. Men samtidig er hun bare 2 år og har godt av å ha basen sin på den litt roligere småbarnsavdelingen.

Skrevet

19:49: Spiller hun piano og holder foredrag også?

Skrevet

Min lille frøken vil ikke være liten. Hun vil bestandig gjøre som de store gjør. (det er en avdeling med både store og små) Hun har begynt med pottetrening og gjennomfører det bra, er flink kognitivt og motorisk, snakker veldig bra (får til og med til r-en) og har god kroppsbeherskelse og bevegelsesglede..

Hun er en ressurs i forhold til det å leke med andre, det er to med spesielle behov som strekker seg etter å klare det som hun gjør. Hun er stort sett alltid blid, men vanskelig å få til å sove. Hun kan mange sanger, og dette kan være et problem når hun skal sovne, fordi hun synger så det gjaller i hele uteområdet...

Så jeg synes det var riktig så hyggelig å være på foreldresamtele:)

Skrevet

De gjennomgikk de vanlige tingene egentlig. Motorikk, sosial kompetanse, språk osv. Var egentlig lite å sette fingeren på med vår 2 åring. Hun er langt framme på det meste egentlig, snakker i lange setninger, kan de fleste fargene nå, hopper, løper, klatrer, har suttet med bleie og er blitt flink til å si fra selv, tegner med blyantgrep osv, viser empati i situasjoner der det er naturlig, smokker ned alle som plager henne (ok, det er jo et problem da... men er visst sjeldent hun som begynner da, hun tar mest igjen), viser tydelig at hun har venner, og har mye humor. Eneste de trakk fram spesielt var temperamentet hennes som er veldig voldsomt. Hun eksploderer lett og lar seg overhode ikke avlede når hun er rasende og er "staere enn alle de andre barna på avdelingen tilsammen" for å sitere ped.leder. En bieffekt av å ha tre storebrødre vil jeg tro ;-)

Har vært på tre foreldresamtaler før med 2 åring (eller 6 dersom man tar med 2,5 år også), og det er ganske ulikt hva en får høre. Den jeg hadde nå var jo bare positiv egentlig, men jeg har også vært på samtale der ting som biting av andre barn, treghet med grovmotorikk osv har blitt tatt opp.

Skrevet

Hehe, får jeg ikke lov å skryte av min flinke 2-åring uten at du skal bli spydig eller?

Hun er langt fremme, noe mange småsøsken er når de har flere eldre søsken å strekke seg etter.

Hun kan selvfølgelig være et trassig troll også, men det er som regel hjemme slike ting kommer frem så jeg har aldri hørt noe negativt fra barnehagen i det hele tatt jeg...

Hun kan ikke spille piano eller holde foredrag (hehe), men hun kan alle fargene og syne mange sanger ;)

Skrevet

vi fikk bare skryt. ungen utviklet seg bra. og hadde gjort store fremskritt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...