Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #1 Skrevet 25. november 2011 Jeg jobber fortiden 100% dagtid(er i praksis som sykepleierstudent) har mye å gjøre ift skole, hjem og barn. Annenhver uke jobber min mann fra kl 14, han tar da barna i bhg så de slipper å stå opp grytidlig, og jeg henter de når jeg er ferdig på jobb. Han har da all verdens tid til å gjøre ting her i huset, slik at jeg f.eks kunne brukt mer tid på barna(juleforbredelser osv) Mandag kveld når han kom hejm fra jobb sa jeg: Kunne du dratt over gulvene her i morgen, ryddet gården for sneiper(har en haug med tenåringer ute hver kveld som ikke vet hva askebeger er) og henge opp en vask?? Tror du jeg er hushjelpa di sa han bare da. Ok, jeg ble da så sur og gjorde disse tingene selv før jeg la meg. Har ikke vekslet et ord med han denne uka og er skikkelig lei meg. I går vasket jeg rundt på badet, det tok flere timer(ja, vi har stort bad) og rakk ikke mer. Det var da ikke akkurat strøkent resten av huset når jeg dro på jobb men håpte han hadde hjulpet meg lit i formiddag, da....neida....INGENTING var rørt på. Antagelig så har han sovet i hele dag. jeg er sååå sliten, ungene ser tv og jeg skulle pyntet til advent. Men styrken kommer ikke når jeg føler meg så lite verdt. Han er 46, jeg er 40 om noen lurer. Trenger synspunkter:))
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #2 Skrevet 25. november 2011 Han tror vel at du er hushjelpa hannes. Typisk mann! IDIOT! Jeg syns du skal prøve å ikke vaske. Se om han skjønner at huset ikke vasker seg selv.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #3 Skrevet 25. november 2011 Ja vurdere å ikke gjøre en dritt her i kveld, men i morgen er det fullt opp med nissetog og julegateåpning og barna får overnattingsbesøk så da blir det ikke advent her og det ser virkelig ikke ut...
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #4 Skrevet 25. november 2011 Du oppfører deg jo som en "vaskehjelp". Allerede etablerte roller er vanskelige å endre, og han har vel ikke tvunget deg til å gjøre alt alene helt til nå? Han skjønner vel ikke hvor han skal begynne og hvordan han skal gjøre det, når du hele tiden har gjort det. Jeg hadde i alle fall blitt ganske paff dersom gubben min plutselig skulle sutre og plutselig forventa at jeg skulle gå ut og skifte dekk og vaske bilene våre. Det er en til nå etablert rollefordeling som for meg har blitt naturlig at han gjør. Hadde han i tillegg furta og ikke snakket med meg når jeg stod der paff uten å skjønne hvor jeg skulle begynne, ja da hadde jeg tatt feber'n på'n.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #5 Skrevet 25. november 2011 Han sa det så du vasket selv? er det så enkelt der i gården. jeg Ville sagt nei men jeg er heller ikke din husjelp. Du får jaggu gjøre din del du også for at det skal være hyggelig å bo her i huset
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #6 Skrevet 25. november 2011 Du blir behandlet på den måten du lar deg behandle... Og nå et du altså hans hushjelp.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #7 Skrevet 25. november 2011 Ja det var en grunn til at det måtte være presentabelt når jeg kom fra jobb dagen etter så tenkete det ikke var for mye forlangt. Hvem har sagt at han aldri har lært å vaske? Kan hvis han vil, men er litt vanskelig når hen blir sur når jeg spør pent og heller aldri gjør det på eget initiativ....ÅÅÅ kjenner jeg blir mer og mer irritert her... HI
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #8 Skrevet 25. november 2011 Han er bare tragisk, fatter ikke at jeg orker.....har ikke gjort en dritt her i dag, han kommer hjem og fatter ikke er mine, bare setter seg ned i all driten....
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #9 Skrevet 25. november 2011 Da får du dra han etter håret og forlange at han også bidrar. Men håper dere ikke gjør mer enn nødvendig likevel, ettersom dere begge sikkert er slitne. Det gjør ikke noe at huset ikke er vasket rundt til jul! Dere har tenåringer også? Så sett dem i sving! De skal da også bidra! Dere skal forresten forberede dem til voksenlivet, så det er på tide at de tar et tak. Askebeger ute bør dere ha, og klarer ikke tenåringene å bruke det, så får du sende dem ut så de kan ordne opp etter selv.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #11 Skrevet 25. november 2011 Hihi;) Mannen min det til meg en gang, og jeg parerte med: "Tusen takk, bare husk at jeg er ikke din heller!" Etter noen dager spurte han om jeg kunne finne en boxer og noen sokker til ham... "Åh, jeg vet ikke hvor du har lagt de jeg, tror du jeg er hushjelpa di??" fikk han tilbake. Han kikket forvirret på meg og lurte på hva jeg mente. Da fikk han det greit fortalt at han bare hadde med å hjelpe til innimellom!
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #12 Skrevet 25. november 2011 "Hjelpe til innimellom"..? Jobber han mye mer enn deg utenfor hjemmet? Her jobber vi begge 100% og ser det derfor som en selvfølge at begge tar 50% av husarbeid, ansvar for barn osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå