Gå til innhold

Jeg blir SPR

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt som trasser noe så jævlig at jeg blir gal!!!!!!!!!

Han er 5 år! når skal dette gå over?? han sparker og slår meg i fult raseri anfall.

er sliten og har vondt......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heldigvis var min lille jente bare 4 år når hun begynte å sparke, slå, klype og spytte, for det var nok litt lettere å holde henne på avstand enn en gutt på 5. Men jeg tok henne med i leketøysbutikken og lot henne titte på alt mulig helt til hun fant noe det så ut som om hun virkelig hadde lyst på. Dette var en stor lekeblomst. Jeg satt meg da litt entusiastisk ned med henne der i butikken og var enig i hvor fin den var osv, og kom liksom "plutselig" på en ide: "Hun kunne jo kanskje få den blomsten dersom hun var flink og ikke sparket og spyttet når hun var sint, og hvis hun klarte det i 10 dager, så skulle vi gå og kjøpe den".

De neste dagene når hun ble sint, så tipset vi om at hun kunne jo slå og bite i putene sine isteden og minnet henne om blomsten dersom hun glemte seg bort. På et eller annet tidspunkt snek jeg også inn at det ikke var sånn at hun kunne begynne å spytte på oss igjen når hun hadde fått blomsten. Når 10 dager var gått og hun faktisk hadde klart å venne seg til litt andre rutiner når hun "eksploderte", så dro vi til butikken og kjøpte blomsten, og hun fikk gi penger til dama bak disken selv. Kjempestolt, vettu. Og jenta vår prøver seg selvsagt en gang i blant ennå, men hun har liksom skjønt at det lønner seg å ikke "tilte". :)

Skrevet

Nevøen min gikk resten av familien på nervene en periode da han var 5, det gikk noen måneder tror jeg. Før og etter det blid og god som gull :) Tror det er viktig å holde motet oppe, være konsekvent på oppdragelsen, men også la ham få utløp for sine følelser. Jeg ville validert hans følelser, men ikke akseptert slag eller annen fysisk kontakt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...