Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #1 Skrevet 25. november 2011 kan man bli allergisk mot noe når man er gravid når man vaneligvis ikke reagerer på det? hvis mannen min kommer hjem så blir jeg helt nummen i nesa og det klør og klør og er kjempe ubehagelig, sterk paryme lukt og røyk!!
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #2 Skrevet 25. november 2011 På en måte så kan man det da man ofte har litt nedsatt immunforsvar.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #3 Skrevet 25. november 2011 Ifølge legen min ja... Jeg hadde en mild form for melke allergi, etter jeg ble gravid ble den forverret (jeg kunne før drikke et glass med melk og bli litt uggen, nå får jeg store magesmerter)
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #4 Skrevet 25. november 2011 Jeg fikk mange allergier da jeg var gravid med første og er ikke blitt kvitt de. Legen sa at jeg sikkert hadde hatt det latent i kroppen og at en så stor påkjenning som en graviditet er har fått de frem.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #5 Skrevet 25. november 2011 Det er ikke nødvendigvis allergi. Men slimhinene blir svært følsomme for mange under graviditet (man blør feks lettere i tannkjøttet, og hovner fortere opp i nesa og blir tett). Dette skjer pga økt blodgjennomstrømning i slimhinnene. Be mannen din droppe røyken rett før han kommer inn, og konfisker parfymeflaska noen dager, så blir det nok bedre. Og det blir bedre etter fødsel.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #6 Skrevet 25. november 2011 Jeg har svaaak pollenallergi, og den har slått ut skikkelig de to gangene jeg har vært gravid. Har hørt om andre allergikere som også blir ekstra sensitive når de er gravide. Så det stemmer i vertfall for min del.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #7 Skrevet 25. november 2011 Slimhinnene hovner litt opp og da blir det lett noen allergiske reaksjoner. For min del er jeg "allergisk" mot mine egne hormoner - festlig å være gravid da...
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #8 Skrevet 25. november 2011 Hos meg har det vært omvendt, jeg går daglig på allergimedisiner og har flere allergier. I svangerskapene mine har allergiene vært mye bedre og jeg har knapt trengt ta en eneste allergitablett. Så at hormonforandringene i kroppen kan påvirke oss på mange måter er helt sikkert. Jeg har kontaktallergier da, elveblest daglig, eksem o.l. Det har vært mye bedre i svangerskapene.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #9 Skrevet 25. november 2011 Jeg er også omvendt i dette svangerskapet. Har vanligvis matallergi, tåler ikke nøtter eller frukt med sitrus uten å hovne opp i munnen og få tørr hud. Men nå mens jeg har vært gravid har jeg hatt dilla på grønne epler, grønne druer, nøttemix, chilinøtter - og nå eeeelsker jeg klementiner. Uten å bli dårlig - fantastisk! Dette blir en fin jul!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå