Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #1 Skrevet 25. november 2011 Hva gjør dere da? I mitt tilfelle er storebror 2 1/2 og lillesøster 9 mnd. Han utnytter enhver anledning til å sparke, klype, lugge, slå og dytte. Noen tips til hvordan jeg kan løse dette? Jeg vil så gjerne at vi alle kan leke sammen
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #2 Skrevet 25. november 2011 er det raseri? eller trenger han oppmerksomhet? kansje han ikke har lyst å leke med lillesøster? kansje han ønsker å være litt alene med mamma eller pappa? men.. barn utvikler empati i 2 års alderen. så vis storebror at lillesøster blir lei seg, når han slår o.l
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #3 Skrevet 25. november 2011 Jeg tror nok at det kan være en blanding, han har alltid vært en sinnatagg, men også veldig kjærlig. Jeg er alene med dem på dagen, og prøver å være så mye alene med ham som jeg får til, altså når jenta sover. Og etter hun har lagt seg på kvelden leser vi bok og leker sammen. Jeg er redd for å la dem være på gulvet sammen, det har vært mange sammenstøt...selv om jeg er der er det ikke alltid jeg rekker å stoppe ham.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #4 Skrevet 25. november 2011 høres vedig ut som våre barn,. bare de er litt eldre. men hadde perioder før hvor det var ille.. vi satt og ned og pratet med barnet på et språk han forsto.. slår du lillesøster må du gå på rommet ditt og være der alene til du er snill. mamma og lille søster er da i stua. vi har forklart eldste at man ikke kan gjøre så andre får vondt. da blir andre lei seg. når andre slår deg så får du vond. dette gjør andre og om du gjør så de får vondt. enkle samtaler kan endre litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå