Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #1 Skrevet 25. november 2011 Mener dere da at hver gang dama blir gravid med ny mann, må hun ta abort? Det være uhell, prevensjonssvikt, voldtekt eller planlagt graviditet der mannen PLUTSELIG finner ut at han ikke ønsker å bli far likevel? Er DET god dømmekraft, å ikke ta konsekvenser for sine handlinger? Eller skal man la være å ha sex med en mann før man er sikker på at man vil ha barn med ham? For ALL sex kan lede til graviditet, prevensjon eller ei.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #2 Skrevet 25. november 2011 "Det være uhell, prevensjonssvikt, voldtekt eller planlagt graviditet der mannen PLUTSELIG finner ut at han ikke ønsker å bli far likevel?" Det er i de færreste tilfellene at det du skriver skjer. I de fleste tilfellene er det mangel på dømmekraft eller mangel på prevensjon som er årsaken.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #3 Skrevet 25. november 2011 Ser ikke ned på damer som har barn med flere menn. Men jeg ser ned på menn som har 4-5 unger med 4-5 mødre. Og som ikke stiller opp eller betaler bidrag.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #4 Skrevet 25. november 2011 I dagens samfunn er det ikke uvanlig å ha flere barn med forskjellige fedre/mødre, og jeg har ingen behov for å mene noe som helst om det. Jeg er voksen nok til å vite at livet sjelden blir som man tror, og det er helt andre kriterier som viser om du er et bra menneske eller ikke. Om jeg skulle "se ned på" noen, måtte det være de som får et nytt barn hvert tredje år slik at de stadig får omsorgstønad og derfor ikke gidder å jobbe. Men de har sikkert sin historie de også, så man skal være forsiktig å dømme før man vet alt. Når det er sagt, er jeg fornøyd, glad og ganske stolt over å ha holdt sammen med mannen min i over tjue år og at vi kun har felles barn. Dette kun pga at jeg ser hvordan mange sliter med å få "mine, dine og våre" til å fungere - ikke fordi jeg føler meg bedre enn noen av den grunn!
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #5 Skrevet 25. november 2011 Når bare jeg vet om SEKS stykker som ble gravide på p-pillen Cerazette til tross for riktig bruk (og to av dem var livredde for å bli gravid siden de akkurat har født en unge, og likevel ble det), så er det ikke de "færreste" tilfellene. Samtidig som en del menn stikker av med en gang dama blir gravid eller får unge, siden de DA innser at de likevel ikke er klare. Min egen eksmann som allerede var far til barn nr 1 med meg, og ønsket seg sterkt en til (vi var aktive prøvere), sa til meg da jeg var i uke 8 med barn nr 2 at jeg må gå og ta abort ellers forlater han meg, siden han har "ombestemt seg". Så slik kan det gå!
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #6 Skrevet 25. november 2011 Driter i det, det er ikkje mitt problem. Alle har sikker noe og feie for si eiga dør før ein krafsar etter slike ting.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #8 Skrevet 25. november 2011 Ville tro at de fleste tok abort ved voldtekt... Men uansett, hvor mange ganger skjer dette da? Kjenner ei som har fem unger med fem forskjellige fedre. Sier seg selv at det er intelligensen det er noe galt med da. (Og hun fikk den ene ungen for å "holde" på mannen, uten at det hjalp. Sitter nå med en unge som faren ikke tåler trynet på, og ikke gidder å vaske engang under samvær) Det er nok noe alvorlig galt med slike kvinnfolk, følelse av mindreverd kanskje?
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #9 Skrevet 25. november 2011 Nei, ikke alle tar abort ved voldtekt. Og de som ikke gjør det, skal de da la være å få barn med ny mann? Det er også ei i bygda som INGEN hormonell prevensjon funker på. Hun har 3 barn (med samme mann vel å merke) - 1 p-pille unge, 1 spiralunge og 1 p-sprøyteunge. De to siste prevensjonsmidler går det ikke an å glemme eller fuske med, så hun er rett og slett overfruktbar.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #10 Skrevet 25. november 2011 Jeg ser ikke NED på de damene som har barn med flere menn, men jeg føler meg heldig og er stolt av at jeg fortsatt er sammen med min ungdomskjæreste og at vi har flotte barn sammen og ingen av oss har barn med noen andre. Jeg mener derimot at damen som stadig finner seg nye menn og får barn med de viser dårlig dømmekraft. men det betyr ikke at jeg ser ned på sem. syns vel heller litt synn på dem. vet også at mine-dine-våre kan fungere kjempefint, men er glad jeg slipper det.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #11 Skrevet 25. november 2011 Nei, jeg mener ikke man skal ta abort. Jeg mener man bør tenke konsekvenser før man har sex med med ukjente menn. Selvsagt er det annerledes om man blir voldtatt o.l, men damer som har fire barn med fire menn har ikke blitt voldtatt alle fire gangene. Det nekter jeg å tro. Jeg er såpass konservativ at jeg mener man bør være gift eller samboere for å få barn sammen, ikke minst med tanke på å gi barna stabile rammer.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #12 Skrevet 25. november 2011 13:40 - så man skal ikke ha sex med noen med mindre man er gift? Når man tenker på prosent av folk som gifter seg i dag, hadde 50% av befolkningen vært jomfruer, de fleste blir jo bare samboere i 20-30 år, nesten ingen gifter seg i dag. Men... all sex KAN lede til graviditet. Siden folk mener at man skal kjenne en mann godt før man får barn med ham, helst 2-3 år minst, skal man da avstå fra sex med mannen i 2-3år? Hvem som gidder å bo sammen i 2 år før man har sex første gang??
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #14 Skrevet 25. november 2011 Man skal jo ikke bo med noen 2-3 år uten sex, men hva med å helgradere seg litt. Bruke kondom og p-piller, da er man rimelig sikker.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #15 Skrevet 25. november 2011 Jeg vet ikke helt, jeg. Jeg og mannen fikk vårt første barn og fødselen ble vanskelig og barnet sov ikke. Siden jeg er veldig klar over at sex kan føre til graviditet, og jeg så Absolutt ikke ville bli gravid igjen så lenge førstemann ikke sov, så hadde jeg og mannen min ikke sex på over 3 år. Seriøst. Jeg lider ingen nød, og selv om han savner det, så har han forstått hvorfor det er sånn, og har ventet tålmodig. Nå venter vi andremann.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #16 Skrevet 25. november 2011 " nesten ingen gifter seg i dag" Hvor i all verden har du det i fra? Det er faktisk flere som gifter seg nå enn tidligere.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #17 Skrevet 25. november 2011 Jeg ser ikke ned på damer som har barn med to forskjellige menn. Alle kan være uheldige en gang, og det kan være mange årskaker som vi ikke kjenner til. Det kan jo være årsaker som f.eks dødsfall inni bilde. Men når noen har barn med 3 og 4 forskjellige, da begynner jeg å tenke mitt. Ingen er uheldige 4 ganger. Da vitner det om dårlige valg og lite dømmekraft. Og nei, jeg mener ikke man skal ta abort, men har en allerede barn med 2 forskjellige fedrer, så blir en bare ikke gravid med ny kjæreste tenker jeg. Tror faktisk jeg hadde snørt igjen eggstokkene etter å allerede måttet forholde meg til 2 ekser, eks-svigers osv. Det er sjeldent ukomplisert. Jeg hadde ihverfall gått på piller og forlangt gummi i tillegg. Er en nøye da, så BLIR en ikke gravid.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #18 Skrevet 25. november 2011 Utrolig kjedelig liv må ha vært å bruke BÅDE p-piller og kondom. Kondom i langvarig forhold bruker ikke være optimal løsning. Og hva med dem som blir gravide på spiral og hormonsprøyte? Det er ikke "bare" å helgardere seg helt. Og du som ikke har hatt sex på 3 år, enten er mannen din homo, eller så har han en elskerinne! Ingen normale menn aksepterer at de lever i cølibat fordi kona er redd for å bli gravid. Tror egentlig dette er et trollinnlegg.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #19 Skrevet 25. november 2011 Greit at all sex kan lede til graviditet, men det er nok også store forskjeller på hvor FORSIKTIGE man er når det kommer til sex og prevensjon. Det verste jeg hører er folk som har tre eller fire barn og alle barna var "uhell", da er man simpelthen ikke forsiktig nok etter min mening.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #20 Skrevet 25. november 2011 Dust 14:52 Jeg har en sykdom gjør at akkurat nå BØR jeg ikke få barn. Vi bruker dermed kondom og minipiller. Har aldeles ikke et kjedelig sexliv. Du virker som en skikkelig møkkakjerring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå