Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #1 Skrevet 25. november 2011 min mann har en bestemor som kan det og lyve og skal ha sympati når hun ønsker. . mannen min og henne har ikke hvert helt på bølgelende i det siste. mannen min får meld om at hun har vondt i hjerte. mannen min ringte dama opp og nei hun skulle ikke ringe legen enda. men hun ligger vist i senga. er ikke første gang vi får en slik beskjed. og når vi ringer leger og kjører dit. en time unna. så er det vist ingenting. hun hadde bare ikke fått oppmerksomhet av ulike på en stund. jeg har selv hatt problemer med hjerte og har flere rundt meg som også har slitt med dette. og vi tar slik veldig alvorlig. men dama noen ganger faker, har skjedd en gang av kansje x antall ganger med samme beskjed på noen år hvor det har hvert noe. men da ikke alvorlig. føler på en måte at hun bare ønsker oppmerksomhet. noen som har noen råd ang dette.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #2 Skrevet 25. november 2011 Dette må dere ta og føle på selv. Jeg hadde en farmor som kunne ringe kl 03.00 og forlangte at vi kom og klødde henne på ryggen. Hun tok virkelig pipen ut av oss ;-)
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #3 Skrevet 25. november 2011 Neste gang så sier dere at hun må ringe 113 hvis hun har vondt i hjertet, hvis dere bor en time unna så tar det alt for lang tid å kjøre hvis det skulle være hjertetrøbbel må hun få hjelp med en gang... På den måten så får hun ikke styrt deres liv og kanskje hun da vil slutte med det. Da kan hun heller ikke si at dere feks ikke tar det alvorlig
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #4 Skrevet 25. november 2011 Eldre er ofte ensomme og føler at de ikke blir sett, det eneste som trigger oss yngre er om det er et problem og det har nok denne dama innsett. Hva om dere legger inn en regelmessig telefonsamtale? Besøker dama litt hyppigere, om så bare for en liten time av gangen? Tenk dere å sitte dag ut dag inn med tv og radio som eneste underholdning, der de fleste programmer er for raske i vendingen og har en humor som er ukjent (for moderne) for deg. Du har ikke mobiltelefon for å sende sms, det lærte du aldri og nå er det for vanskelig å se teksten og forstå hva det dreier seg om. Epost har du aldri prøvd og facebook? Har jo ikke datamaskin en gang jo. Og alle andre stresser rundt, holder kontakten via sosiale medier og har vanskeligheter med å roe ned nok til å dra på en kort visitt en ettermiddag. Det er ensomt, en føler seg unyttig og uønsket men samtidig er en desperat etter en klem, en samtale og bare det å bli sett! Ja, det er slitsomt når folk bruker medisinske kriser for å få oppmerksomhet og spesielt når det bare er ren og skjær tullprat. Men har dere sett på bakgrunnen til at det har blitt slik?
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #5 Skrevet 25. november 2011 Det slitsomste er hvis man både går på besøk og snakker med dem i telefonen, men at de glemmer det like etterpå. Dermed trenger personen egentlig noen som flytter inn der. Det er jo som oftest ikke mulig, så da bør en søke om korttidsopphold på sykehjem. I vårt tilfelle endte det med at det uvante miljøet på eldresenteret gjorde henne syk, og hun døde et par måneder senere av lungebetennelse og hjerteproblemer (fikk nok lungebetennelse siden det var uvant kjølig på eldresenteret).
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #6 Skrevet 25. november 2011 hun er ikke så gammel,. blir 70 år neste år. vi ser henne og mannen 2 ganger i måneden. de ser familie hver eneste dag. andre barnebarn, og barn. samt at de er en del på hytta si,.. denne dama sender sms. og hun leser epost. ingen prob det. de har tilogmed profil på facebook. eneste bakgrunnen som vi klarer og finne er at hun er lei seg fordi vi bor 1 time unna. og dermed ikke kan løpe ned døra vår slik hun gjør hos andre. og andre har nå også flyttet unna. det er slitsomt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå