Gå til innhold

Når begynte dere med sportsvogn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

sønnen min er 5 mnd. Lurer på hvor gamle babyene deres var da dere skiftet fra bag til sportsvogn? Er det tidligst fra 6 mnd de anbefaler på helsestasjonen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis de skal sitte oppe i sportsvognen så bør de kunne sitte selv (hvis ikke den er litt tilbakelent som endel trehjulinger er) Hvis ryggen er delvis lagt ned så de ikke får belastning for ryggen så har det ikke noe å si.

Jeg har byttet når de ikke får plass i bagen lenger. Førstemann var 8mnd, nr.2 6mnd, men nr.3 som nå er 3 mnd må nok bytte før hun er 6mnd. Vi har nå easywalker søskenvogn og bagen der er knøttliten. Men når jeg bytter over til sportsvogn til henne så kommer jeg til å ha ryggen lagt helt ned og ha henne i en lammeskinnspose. Det er ikke stor forskjell fra bagen da.

Skrevet

Eldste var litt over 5 mnd. Da var hans tålmodighet til å ligge i bagen oppbrukt. Dette var på sommeren. Når han fikk sitte/ligge på laveste hakket i sportsvogndelen var han strålende fornøyd. Men den kunne legges helt flatt og var like lun og god som bagen sånn sett, så forsåvidt ikke noe problem. Har Simo Duo.

Yngste er 7 mnd og trives greit i bagen enda, så da stresser jeg ikke med å skifte. God plass har hun også. Fortsatt Simo Duo

Har de noe å si på dette på helsestasjonen altså? Det er det siste jeg ville bedt om/hørt på råd om derfra tror jeg. Det må da vel være opp til hver enkelt å bestemme vel. Er bagen for liten, så er den for liten, om babyen nekter å ligge i bagen, ja så nekter den. Da gjør man det man kan for å komme seg ut på tur.

Men når det er sagt, så er det jo ikke alle sporstvogndeler som egner seg helt for de minste. Jeg ville ikke hatt mine i framovervendt sportsvogn fra de var 5 mnd.

Skrevet

Vi skiftet allerede ved 4,5 måned, etter tips herfra. Det var på grunn av at vi hadde hatt et stigende vognhat fra lillemann siden 3 mnd og til slutt var det ikke mulig å gå tur eller få ham til å sove i vogna. Endte bare opp med tom vogn og bæresele. Så hadde ingenting å tape på å prøve. Vi har Emmaljunga og ryggen kan legges helt ned. Selv da ser babyen bedre ut enn i dypvogna (og han ser deg!). Startet turen på første hakket og med en pute i ryggen så det ble mere stabilt for ham. Fikk en helt annen baby som slappet helt av og koste seg. Sovnet nesten på første turen som var 5 minutter! Pleide å legge ryggen ned når han hadde sovnet. Sportsvogna passer bedre når de er større, og de skal ikke "settes opp" for tidlig. Selen er oftest heller ikke tilpasset de minste. men det finnes visst noe som heter "Minimizer" som kan legges oppi med hull for selene litt lenger nede.

Noen skifter på grunn av at babyen blir for stor. Vil tru noen opplever nå at det blir trangt med vinterbag oppi dypvogna. Jeg trudde heller ikke man kunne skifte før 6 måneder "eller når de kan sitte selv" (som vognprodusentene ofte angir). Jeg vet ikke hva som er din grunn, men mitt råd er å ikke følge rådene hvis det bare fører til problemer for dere.

Skrevet

Mini var 6mnd da vi skiftet. Har vogn hvor ryggen kan legges helt ned. Det ble så mye triveligere å gå tur da vi skiftet for da kunne vi gå tur når som helst, ikke bare når han skulle sove. Den siste mnd han lå i bag ble han bare urolig og lei.

Eldste var 5mnd da vi skiftet.

Skrevet

Godt poeng fra Babyønske der ang fremovervendt vogn. Vår Emmaljunga har jeg hatt snudd mot meg hele tiden (han er 9 mnd nå). Snur den bare andre veien hvis han får sola i øyene.

Skrevet

Vår vogn er fremovervendt, har et lite vindu i kalesjen som jeg ser han i. Gått helt fint det!

Skrevet

Hun var vel 6 mnd...har henne på laveste hakket når vi går på tur, da ligger hun i "oppoverbakke". Tar den flat når hun sovner:) hun får plass i bagen enda, men det var en kamp å ha henne i den fra 2,5 mnds alder!

Skrevet

Vi begynte når gutten var 3,5 måned. Hvis ikke han sov ville han helst se rundt seg, og så vokste han også ut av babybagen.

Har en Mountain Buggy Terrain. Med saueskinnsposen i ligger han lunt og godt. Kan ligge flatt når han sover og ligger litt mer skrått når han er våken og vil se litt.

Han ligger fremovervendt, men det er fint tittevindu i kalesjen og han er strålende fornøyd med å se rundt seg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...