Gå til innhold

Nå begynner jeg å bli passe lei!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 30 uker på vei.

100 % sykmeldt pga svimmelhet.

I tillegg er jeg veldig plaget med urolige ben, noe som forstyrrer nattesøvnen. Jeg sover nok inntil fem-seks timer pr døgn, men i puljer og for det meste iløpet av dagen, ikke natten. Jeg våkner av urolige ben..

Jeg har også fryktelig halsbrann. Våkner av sure oppstøt og halsbrann. Det gjør direkte vondt i brystet, sliter med å puste.

OG, på toppen er jeg så sinnsykt sulten og fysen HELE tiden, men jeg kan jo ikke spise noe som helst. Jeg knasker mandler (som visstnok skal hjelpe mot halsbrann) innimellom Link og Gaviscon tablettene, og drikker vann... Går nedover i vekt nå fordi jeg ikke kan spise noenting uten å daue av halsbrann..

Hadde jeg bare kunne sovet vekk tiden, så skulle det gått på et vis, men når jeg sitter våken hele natten mens alle andre i huset sover så blir jeg rett og slett deprimert!

Savner kollegaer og orker ikke ta meg til noen ting. Føler meg trøtt hele tiden, og ser blek og dratt ut. Har ikke lyst til å forlate huset så fæl som jeg ser ut... :-(

Jeg vet jo at det går over, og at jeg har snuppa mi om ikke så lenge, men det hjelper ikke så veldig akkurat nå. Jeg bare gråter og gråter samtidig som jeg er full av selvforakt. Selvmedlidenhet er kvalmende, men jeg greier ikke la være... :-(

Noen som har gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta Gaviskon tablett hver dag. Jeg hadde ILLE halsbrann, begynte med tre tabletter Gaviskon om dagen i to dager, så to tabletter i to dager, mens etter det en tablett hver dag uansett om halsbrannen var ille eller ikke. Var ikke plaget av halsbrann etter det.

Begynne med Magnesium mot urolige bein. Det er helt greit selv om du er gravid og fungerer.

Skrevet

Uff, så fælt at du har så mye plager. Pass på å ligge høyt med hodet; bruk gjerne 2-3 tykke puter, for å hindre magesyren i å passere lukkemuskelen mellom magen og spiserøret.

Du trenger hvile, i tilfelle du får en krevende baby. Selv fikk jeg en kolikkunge som skrek vettet av oss alle i 4-6 timer hver dag, og som ga meg 2-3 timer søvn i døgnet de første 3 månedene, og som ikke klarte å sove andre steder enn påkoplet mitt bryst...

Mener IKKE å skremme deg, men tror at du kanskje trenger litt hjelp og oppfølging av jordmor eller lege, slik at du også klarer å takle en tøff fødsel og en eventuelt svært krevende spedunge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...