Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #1 Skrevet 25. november 2011 Har hatt ganske intense magesmerter (1 trimester) noen dager nå, det kommer å går i bølgedaler, er kvalm men ikke oppkast. Nå drar jeg på legevakt for å sjekke. Sambo er på jobb, og ytret ikke noe ønske om å være med å støtte meg. Bra eller dårlig???
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #2 Skrevet 25. november 2011 Hvorfor til legevakt? Du har vel fastlege? Unnskyld meg, men jeg er ikke noe begeistret for de som bruker legevakt til sånne småsjekk, når det blir lang ventetid for de som er akutt syke... Bortsett fra det, ønsker jeg deg lykke til. Det er store forandringer på gang, og det trenger ikke bety noe at du har magesmerter, ihvertfall ikke om du ikke har blødninger. Jeg skjønner at ikke samboeren din kan være med deg. Han må nok ha litt mer grunnlag før han kan ta fri fra jobben. Bra han er flink til å jobbe Jeg vet ikke hva du viser til når du skriver bra eller dårlig..?
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #3 Skrevet 25. november 2011 Jeg kan se din samboers side av saken jeg... Men du, jeg hadde ekstreme smerter i livmor regionen i 1 trim, menssmerter ganger 100! Tror det er veldig vanlig!? Eller er det ikke der du har vondt? Og hva med å ringe fastlege? Man får jo hastetimer der også Uansett, lykke til, håper alt er helt fint
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #4 Skrevet 25. november 2011 Det er nok bare livmoren din som strekker seg! Jeg hadde også magesmerter på den tiden, var til lege og på ultralyd, alt var bra med babyen - det var kun livmoren som strakk seg og det kan gjøre vondt.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #5 Skrevet 25. november 2011 Ring legevakten, og du vil få beskjed om å ringe fastlege! Ikke rart det blir køer, når folk (miss)bruker legevakten til ting som dette....Tydelig ikke akutt sykdom. -Og om det skulle være noe "skummelt" som exu eller sp.abort, så er det fortsatt noe fastlegen kan sjekke for evt å sende videre til sykehus.. At samboeren din ikke blir med, er vel ingen "big deal", så lenge du bare har vondt i magen... Men men, lykke til!
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #6 Skrevet 25. november 2011 Hvis det er vamlige murringer og stikkinger, er det vel neppe en legevaktsak. Selv ikke en abort i 1. trimester får legevakten gjort noe som helst med. Brutalt men sant. Det eneste som hadde fått meg til legavakten under 1. tri, måtte være hvis jeg mistenkte EXU - graviditet utenfor livmoren. Det kan være alvorlig, men gir som oftest smerter ut av en annen verden. Hvis du har klaget over magesmerter lenge, kan de bare være at samboeren din mener du overdriver. Hadde han trodd det var noe alvorlig, hadde han nok blitt med.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #7 Skrevet 25. november 2011 Har du akutte smerter så ringer du først fastlegen din og ber om hastetime og om ikke det går så ringer du legevakt. Her i kommunen er det samme greia omtrent. Forstår litt samboeren din også altså, kan han ikke heller være litt på standby og komme dersom du får dårlige nyheter?
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #8 Skrevet 25. november 2011 du kan ikke forventa at din samboer skal være med på allt som skjer i svangerskapet.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #9 Skrevet 25. november 2011 Takk for all støtte. Legevakten tok i mot meg med åpne armer. Jeg fikk ligge på båre pga magesmerter. Mest sannsynlig ekstrauterin graviditet. Skal på UL hos spesialist nå snart. ps: fastlege hadde ingen akutt-timer idag. Hilsen trådstarter.
Tante_Esel Skrevet 25. november 2011 #10 Skrevet 25. november 2011 aanei kjaere deg! Ex.u er helt forfaerdelig!!! Ønsker deg masse lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå