Gå til innhold

Hehe, unger og pepperkakebaking..

Anbefalte innlegg

Skrevet

I år tror jeg vi går for ferdigkjøpte, så får de pynte dem-baking er visst fånyttes..etter at de har stukket ut tre kaker hver, er de lei og vil gjøre noe annet, og så står jeg der med en kilo deig og må ta resten sjøl. Og så glad er jeg ikke i baking at jeg gidder det altså!

Er det bare mine som er sånn, eller er det ganske vanlig?

De er 3, 6 og 9..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøper ferdig deig. I fjor synes gutten min det var kjempegøy å lage pepperkaker, da var han 2. Får se hvordan det går i år :) Men jeg synes det er kjempejoselig selv, så gjør meg ingenting å fortsette om han skulle gå lei :) har ei på 7 mnd også, men baking er ikke akkurat noe for henne enda ;)

Men det er vel like greit å kjøpe ferdig om du ikke synes det er så stas, og heller ikke barna.

Kos dere med pynting! :)

Skrevet

Mine er 1, 4 og 7 og i fjor satt de lenge og bakte! Ble faktisk litt skuffet når det var tomt for deig, de var klar for mer! :) Gleder meg til vi kal lage i år! :D

Skrevet

Niåringen min hjalp meg med hele deigen i fjor, faktisk ble jeg lei før henne, så hun kjevlet og stakk ut kaker alene den siste halvtimen! :)

Hun hjelper meg forresten veldig mye på kjøkkenet, vi lager det meste sammen!

Skrevet

Vi skal bake idag, har en siruppsnipp deig som jeg pleier å bruke til pepperkaker også. Ungene liker disse bedre enn vanlig pepperkaker, så vi slår to fluer i en smekk. Men idag skal jeg og min mor bake sammen, så spørs om vi må kjøpe en boks med pepperkakedeig en annen dag slik at ungene kan lage mer pepperkaker. Siruppsnippene er viktigst, alle liker de.

Ungene syns det er gøy å bake, men de er ikke med fra start til mål nei. De kommer og går etter som de gidder. Ifjor fikk de lurt gubben til å lage rare figurer med de, jeg laget to knerten figurer av restene jeg hadde og da kunne ikke ungene eller gubben være dårligere. Så det ble ikke hjerter i vinduet men veldig mange rare figurer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...