Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #1 Skrevet 24. november 2011 Hei! Holder på å se på bæreseler. Tenker Babybjørn, men er ikke helt sikker på hvilken type jeg skal velge. Synergy, Miracle, Comfort eller Original..? Hvilket type har du? Fornøyd eller ikke fornøyd? Fordeler og ulemper? Tusen takk for alle svar
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #2 Skrevet 24. november 2011 Babybjørn? NEI NEI NEI Når jeg ser mødre/ fedre med Babybjørn så tenker jeg ," Gud,så uvitende mennesker"... Det er bare trist når det finnes så mange andre alternativer
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #3 Skrevet 24. november 2011 Kommer an på alderen til barnet. Bruk noe annet på nyfødte og de under 1 år. Bæresjal f.eks.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #4 Skrevet 24. november 2011 Dere bærefantaster irriterer vettet av meg. Babybjørn er fint det, men det er klart du ikke bærer ungen i det 24 timer i døgnet. Bæresjal og alt det der er så sinnsykt mye mer stress enn en babybjørn. Binde, knyte, hekte og ordne er ikke det jeg ønsker å gjøre når jeg har en gråtende baby som ønsker å være nær mamman sin. Da ønsker jeg en lettvint løsning, som en babybjørn.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #5 Skrevet 24. november 2011 Da har du Beco Butterfly. En formsydd bætesele som du bare dytter ungen oppi og spenner på deg som en sekk. Genial og mye bedre både for bærer og barn.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #6 Skrevet 24. november 2011 Jeg brukte også babybjørn som en lettvint løsning og det fungerer helt fint når man ikke bruker den så mye. Men min skulle henge på meg hele døgnet, og jeg måtte derfor ty til bedre alternativer for babyen, og det beste for meg var da bæresjal. Det var ikke stress når jeg hadde fått øvd inn teknikken. Men det finnes også lettere løsninger enn babybjørn og babysjal da. Se etter tips på www.tettinntil.no.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #7 Skrevet 24. november 2011 jeg har prøvd beco og manduco, men slet med å feste stroppen øverst på ryggen. Kom rett og slett ikke til!
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #8 Skrevet 24. november 2011 "Dere bærefantaster irriterer vettet av meg. " Babybjørnfantaster irriterer meg... Hvorfor vil man både seg selv og barnet sitt så vondt når det finne gode alternativer? Og det er ikke stress å få på seg et sjal om du vet hva du driver med.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #9 Skrevet 25. november 2011 baby-bjørn brukere pleier å drite i hva andre bærer barna sine i, mens dere som er så imot babybjørn og sverger til sjal osv, er nærmest moralistiske i holdningen deres... "Hvorfor vil man seg selv og barnet sitt så vondt?".. Vel, kan du ikke la andre mennesker få være i fred og ta sine egne valg?... Bærefantaster irriterer vettet av meg, ja!
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #10 Skrevet 25. november 2011 Folk legger seg oppi og reagerer når foreldre ikke sikrer barna sine i bil, så hvorfor kan man ikke legge seg oppi det når foreldre velger bæreløsninger som er dokumentert skadelig for både barn og bærer?
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #11 Skrevet 25. november 2011 http://www.alltforforaldrar.se/ladydahmer/2011/october/baby-bjorn-vs-ergonomiska-barselar.html
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #12 Skrevet 25. november 2011 Med babybjørn blir babyen hengende etter skrittet; hvordan ville du selv ha likt å henge etter skrittet i en tjukk truse mens du daska frem og tilbake mot noens overkropp? Regelen er: Knærne skal være HØYERE ENN SKRITTET!! Da fordeler babyens vekt seg på begge lårene helt ut til knærne i tillegg til rumpa. Med en babybjørn, hvor babyen henger rett opp og ned, så belastes KUN skrittet! Her har vi en Angelpack, og den er kjempelett å få på. Bare tre klikkspenner. Og babyen kan bæres BÅDE på mage og rygg, når den blir større. At noen mener man må være hippie med batikkskjørt og tøybleieunge, bare fordi man velger ergonomisk bæretøy, er ganske tragisk og vitner om uvitenhet. Her er mye god info om bæretøy: www.tettinntil.no
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #13 Skrevet 25. november 2011 Dere som visstnok har så peiling på dette. Baby Bjørn Comfort Carrier, hva er så ille med den kontra andre lignende bæreseler, f eks Manduca, som dere visstnok godkjenner?
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #14 Skrevet 25. november 2011 Den er for smal i skrittet. Barnet henger istedet for å sitte. Ryggen blir rett istedet for krum - noe som kan belaste ryggsøylen feil. Den er bedre enn den gamle modellen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå