Gå til innhold

"Hysterisk" før jordmor-time. :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til jordmor i morgen, og kjenner at jeg stresser meg opp litt. Jeg vet at vi da må ta opp situasjonen fra forrige svangerskap, omkring fødsel og keisersnitt. Og jeg gruer meg. Jeg aner ingenting om jordmor eller om fastlegen min, da jeg aldri har møtt de før. Jeg flyttet nylig til nytt fylke. Og jeg hater å ikke vite hva jeg går til. Og jeg er begynt å bli "gammel" og jobben min tilsier at jeg skal være en fornuftig og rasjonell person. Men ikke når det kommer til dette her!

- Jeg hadde komplikasjoner ved forrige fødsel som resulterte i hastekeisersnitt.

- Jeg fikk en heftig fødselsdepresjon og fikk senere diagnosen Bipolar (som jeg forøvrig ikke er enig i).

- Jeg hater som sagt å ikke vite hva jeg går til, og dette utløser en selvforsvarsmekanisme i meg som gjør at jeg "logger av".

Egentlig tror jeg dette er nok til at legene bestemmer for meg at det blir planlagt KS, men jeg vet ikke selv hva jeg vil, og er redd for at jeg skal bli overtalt til å føde naturlig, men at det igjen ender i komplikasjon og enda flere år med depresjoner.

Uff. Nå kjenner jeg at jeg begynner å bli hysterisk siden jeg til og med begynner å skrive innlegg om det her på anonym-forumet. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og så er jeg så tett at jeg begynner å surfe litt rundt på nettet og finner ord som Uterusruptur. Nå får jeg faen ikke sove i natt, altså! Æsj!

Skrevet

Jeg var også hysterisk. Satt på venterommet og prøvde å ikke gråte, og skalv på hendene og nesten hyperventilerte. Var så redd for at hun ikke skulle skjønne hvor grusom sist fødsel var for meg (den ser ok ut på papiret). Fikk også en depresjon etterpå. Timen var grei. Hun lot meg få snakke fritt og sa til sist at det var en vond og tøff historie jeg fortalte. Et tips: hvis du kan unngå å gå på jobb etterpå, er det lurt. Jeg Var helt utslitt etterpå.. Hvilken uke er du i? Lykke til!!

Foresten, jeg også leser om alt som kan gå galt.. Ikke smart, men klarer ikke la være..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...