Hortensia85 Skrevet 24. november 2011 #1 Skrevet 24. november 2011 Holder på å finne ut av søvnen til mini for tiden da han tidligere har fått sove ved behov men uten rutiner... Han sov da akkurat 45 minutter,stuptrøtt etter 1 time eller halvannen time og kunne da stå å vugge vognen eller voggen i 30-60 minutter med sutring og biting på deb harde kanten på smukken! Kunne ha 3-4 dupper på 45 min for dagen,fikk ikke sove etter 17.30 da kvelden gikk i stå... Har nå i snart to uker bare fått sove to ganger for dagen, varierer litt på tidspunkt ut fra når vi våkner ( alt fra 7.30-9.30) men prøver å stå opp kl 8 og legge igjen etter 3-4 timer. Da sovner han som oftest uten en lyd etter max 5 min med vugging i vogna:) problemet er at han nå bare sover 30 min!!! Skulle det ikke vert omvendt altså at han sover LENGRE nå??? Er jo stuptrøtt igjen etter halvannen-2 timer og må virkelig underholdes for å nå 3-4 timer mellom duppene.... Han sover vel og merke fra ca 18.45 til 7.30-9.30 men da gjerne våkner i 5-6 tiden for smokk og opp i vår seng for kos en halvtime før han sover igjen...får han ikke komme i vår seng så kan vi holde på å putte smokk og legge dyne på i halvannen time,noe som er TUNGT kl 5!! Vet ikke hva vi skal gjøre og ikke gjøre,er dagsøvnen som er "værst" da man ikke får hverken hvilt litt eller gjort ting i huset på 30 min...
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 25. november 2011 #2 Skrevet 25. november 2011 Vet de sier det er vanlig å gå ned til 2 dupper ved ca 6 mnd, men vår gutt var også 30-45-minuttersbaby, og det gikk helt til 8 måneder før han var stabil på 2 lengre dupper. Kanskje vente med å kutte ut en dupp til han har begynt å sove noen lenger økter? Dagen går liksom ikke opp ellers og det blir helt umulig å holde de våkne fra 17 og utover. Sovner til allikevel og får en altfor sen dagdupp er vår erfaring.
<3 mi corazoncito <3 Skrevet 25. november 2011 #3 Skrevet 25. november 2011 Vet at barn er veldig forskjellige, men hvis babyen din på 6mnd sover fra ca 18:45 -7:30 så er det LENGE, og at han faktisk ikke har behov for så mye søvn på dagtid?? Og hvis han har 3-4 dupper på ca 1 time på dagtid i tillegg? Alle er forskjellige, noen trenger mer søvn enn andre.. Men hvis du prøver å kutte ned på dagsovingen.. Hvis du kanskje lar han ha 2 dupper på dagen og våkner han etter f.eks 1 time... Men et spm, er han aktiv når han er våken??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå