Gå til innhold

Enda et innlegg om søvn,gutt 6 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på å finne ut av søvnen til mini for tiden da han tidligere har fått sove ved behov men uten rutiner... Han sov da akkurat 45 minutter,stuptrøtt etter 1 time eller halvannen time og kunne da stå å vugge vognen eller voggen i 30-60 minutter med sutring og biting på deb harde kanten på smukken! Kunne ha 3-4 dupper på 45 min for dagen,fikk ikke sove etter 17.30 da kvelden gikk i stå...

Har nå i snart to uker bare fått sove to ganger for dagen, varierer litt på tidspunkt ut fra når vi våkner ( alt fra 7.30-9.30) men prøver å stå opp kl 8 og legge igjen etter 3-4 timer. Da sovner han som oftest uten en lyd etter max 5 min med vugging i vogna:) problemet er at han nå bare sover 30 min!!! Skulle det ikke vert omvendt altså at han sover LENGRE nå??? Er jo stuptrøtt igjen etter halvannen-2 timer og må virkelig underholdes for å nå 3-4 timer mellom duppene....

Han sover vel og merke fra ca 18.45 til 7.30-9.30 men da gjerne våkner i 5-6 tiden for smokk og opp i vår seng for kos en halvtime før han sover igjen...får han ikke komme i vår seng så kan vi holde på å putte smokk og legge dyne på i halvannen time,noe som er TUNGT kl 5!!

Vet ikke hva vi skal gjøre og ikke gjøre,er dagsøvnen som er "værst" da man ikke får hverken hvilt litt eller gjort ting i huset på 30 min...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet de sier det er vanlig å gå ned til 2 dupper ved ca 6 mnd, men vår gutt var også 30-45-minuttersbaby, og det gikk helt til 8 måneder før han var stabil på 2 lengre dupper. Kanskje vente med å kutte ut en dupp til han har begynt å sove noen lenger økter? Dagen går liksom ikke opp ellers og det blir helt umulig å holde de våkne fra 17 og utover. Sovner til allikevel og får en altfor sen dagdupp er vår erfaring.

Skrevet

Vet at barn er veldig forskjellige, men hvis babyen din på 6mnd sover fra ca 18:45 -7:30 så er det LENGE, og at han faktisk ikke har behov for så mye søvn på dagtid?? Og hvis han har 3-4 dupper på ca 1 time på dagtid i tillegg?

Alle er forskjellige, noen trenger mer søvn enn andre.. Men hvis du prøver å kutte ned på dagsovingen.. Hvis du kanskje lar han ha 2 dupper på dagen og våkner han etter f.eks 1 time... Men et spm, er han aktiv når han er våken??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...