Gå til innhold

Noen her som har barna sine i kveldsbarnehage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Både jeg og far har en litt dum arbeidstid. Jobber til 9 på kvelden 2 dager i uken begge to. Barna mine har til vanlig vært hos besteforeldrene sine de dagene vi jobber sent men nå har de blitt så redusert så de orker ikke stille opp fast lenger. Ser at vi har en barnehage i byen som har åpent til 23.00. Barna pusser tenner og legger seg til å sove der så blir de hentet sovende når de skal hjem.

Hva synes dere om et sånt tilbud?

De er trygge og fine begge to og er vandt til å sove borte så tror ikke det skal bli noe problem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud er det mulig??? Hvorfor få barn når dere ikke har tid til å være med dem? Finn dere andre jobber kan jo ikke la barna være i en barnehage en hel da :o

Skal dere levere 7 om morgenen og hente 22 om kvelden da eller? Særlig at det er lovlig?

Skrevet

Det høres helt forferdelig ut. Nitrist, rett og slett. En sjelden gang som en barmevaktløsning i nødsfall kanskje, men som et fast opplegg? Nei, nei, nei.

Skrevet

Kjenner jeg blir litt provosert av innlegget ditt, anonym 00:01..

HI, Regner med at dere tar fri barna på dagtid, og leverer de når dere drar på jobb på ettermiddagen?!

Og for to dager i uken, synes jeg det virker som en løsning som er verdt å prøve hvertfall :-)

Skrevet

Jøss,finnes virkelig dette? Jikes!

Skrevet

HI her!

Det er ikke meningen at barna skal være der fra de står opp til vi henter dem sent på kvelden. Planen er at vi spiser hjemme i 3 tiden og at vi leverer i 4 tiden og henter igjen rundt 21.30. Det er snakk om 2 dager i uken. Har prøvd å spørre tanter og flere vennepar men ingen som kan ta på seg fast oppdrag så jeg synes det virker bedre for barna med kveldsbarnehage med faste ansatte og barn enn at de skal "sove" en natt hos tante, en natt hos et vennepar osv. Ser for meg at det kan bli mer stress for dem. Og går det ikke så går det ikke da må vi jo finne en annen løsning.

Er heller ikke så lett å bare gå ut å skaffe seg ny jobb :)

Skrevet

Håper ikke ungene skal tidlig opp på morgenen etter da? Vet med mine egne fire små at blir det skippel i sovinga, er neste dag ikke særlig god. Går det ikke heller ann å ansette en "kveldsmamma"? En student som trenger litt å spe på studielånet? Kan ikke se for meg at det er noe bra for barnet å skal legge seg borte to dager i uken, og bli tatt opp fra dypeste søvnen, ut i kulden, inn i ekle bilseter, ut i kulden igjen, og kanskje da ha våknet opp litt, og strever med å få sovne igjen. To dager i uken høres lite ut. Men det er 2 av 7... Ikke 2 av 10. Hadde jeg vært deg hadde jeg funnet en omsorgsfull jente, el 2 som kunne sittet hos ungene i deres eget hjem. Lykke til :)

Skrevet

Ville nok heller kontaktet en barnevakttjeneste...

Skrevet

Bare for å si det da, så satt jeg selv som barnevakt et par ganger i uken hos to små. Og det var på kveldene. Gikk greit det. I førsten var det jo litt styr med de små som ikke ville legge seg. Men når de ble vant til meg, sovnet de raskt i sine egne senger. Resten av kvelden ryddet jeg etter kveldsmat og klesskift og såg TV. Helt for meg selv.. Husker det var herlig! ;) Og da gikk jeg faktisk på ungdomskolen....

Skrevet

Jeg har ikke barna mine i en kveldsbarnehage selv, men syns det er en bedre løsning enn mange andre. Selvfølgelig er besteforeldre en god løsning når man har mulighet for det, men en kveldsbarnehage er en mye bedre løsning enn en tilfeldig student, forskjellige naboer/venner el.

For et barn som to ganger i uka, hver uke har hele dagen med foreldrene, for så å leke med vennene sine på ettermiddagen og frem til leggetid, så blir det like vanlig som å gå i barnehagen om dagen. Og det å sovne i barnehagen, bli bært sovende inn i bilen, for så å bli bært over i senga, det blir en vane, hvis det ikke er det allerede. Det har aldri vært noe problem å gjøre det med mine barn, selvom det ikke er noe vi har gjort så ofte som to ganger i uka.

Hvis jeg ellers hadde hatt et godt inntrykk av barnehagen hadde jeg ikke hatt noe problem med å velge en sånn løsning.

Skrevet

Jeg jobber skift så jeg skulle ønske det var et slikt tilbud her jeg bor. Det er jo mulig å prøve en stund å se om det fungerer? Fungerer det ikke så må dere se etter barnevakter osv.

Skrevet

Slik du forklarer det, høres jo forsåvidt ut som en grei midlertidig løsning.

Men en av dere bør kanskje tenke alternative jobber allerede nå, for hva når barna begynner på skolen? I og med at ingen i familien kan ha dem de to kveldene på fast oppdrag(forståelig nok....), så må dere jo skaffe barnepass uansett.

Det blir jo å skyve problemet foran seg egentlig......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...