Gå til innhold

Gruer meg sånn til i morgen.. :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får ikke sove.

Jeg skrev et innlegget i forrige uke om at det er så vanskelig og bestille time hos legen. Nå har jeg gjort det, og skal dit i morgen.

Som jeg gruer meg. Til og fortelle et vilt fremmed menneske om mine sammenbrudd, at jeg griner minst en gang om dagen og at jeg ikke klarer og være tålmodig med datteren min, at jeg rett og slett sliter veldig. Fortelle at jeg gruer meg til og dra på jobb, gruer meg til og stå opp og morgenen, gruer meg til og legge meg om kvelden.

Noen som kan berolige meg en siste gang.

Og kan dette være tegn på depresjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Absolutt:) Og jeg var hos legen for 5 år siden for samme grunn - og fikk hjelp allerede samme dagen:)

Ingenting å frykte:)

Skrevet

Gratulerer,du klarte det! Bare vær ærlig.

Jeg synes det er tegn på depresjon og det er god hjelp å få.

Lykke til

Skrevet

Så godt og høre! Hvordan hjelp fikk du?

Hi

Skrevet

Takk takk:) ja, det var på tide.

Hi

Skrevet

Jeg fikk tabletter. Såkalte lykkepiller. De gjorde det slik at jeg returnerte til mitt gamle jeg - og ble kvitt de dype dalene. Grein mye sjeldnere. Så litt mer lyst på livet:)

Det tar et par uker fra en starter til en kjenner effekten, men etter det ble det i alle fall bra:)

Lykke til:)

Skrevet

Saa godt aa faa det unnagjort!

Du kommer bare til aa fole deg lettet etter legebesoket i morgen.

Vaer stolt av deg selv og tenk hvor flink du er som tar tak i dette.

Du vil faa hjelp og det vil bli bedre.

Lykke til og se frem mot en bedre hverdag!

Klem:)

Skrevet

Vær stolt av deg selv at du har tatt steget videre for å få det bedre:):)

Du klarer dette og jeg er sikker på at fra i morgen vil du få den hjelpen du trenger.

har hatt det som deg og fikk hjelp.

Klem

Skrevet

Fikk du bare pillene når du fortalte om hvordan du hadde det? Gikk du til psykolog eller noe da?

Ja, jeg ser frem til og få legetimen unnagjort også.

Takk for lykkeønskningene.

Håper virkelig alt blir bedre nå!

Hi

Skrevet

Jeg har nettopp startet med antidepressiva. Og det hjelper meg veldig. Jeg har blitt meg selv igjen og jeg fungerer i hverdagen. Vær obs på at det kan ta tid med å finne riktig medikament for deg..

Skrevet

Tusen takk:)

Håper virkelig legen er ålreit.

Hi

Skrevet

Men blir man alltid satt på medikamenter hvis man er deprimert?

Hi

Skrevet

Tok en test, slik en fant ut hvor alvorlig depresjonen var. Jeg var bare moderat. (som er mellom mild og alvorlig), og trengte bare pillere. Jeg er ikke typen til å brette ut livet foran en gruppe med folk. Jeg hadde nok hatt nytte av psykolog, men bor langt unna slikt og orket ikke..

Uansett.. gikk på pillene i 5 år, og sluttet for 3 år siden og er fin nå:)

Skrevet

Jeg har opplevd at det ofte er en "enkel" løsning. Jeg har gått til psykolog i mange år. Be om det hvis du føler at du har behov for det. Ofte kan antidepressiva være nok alene.For å komme deg gjennom den verste bølgedalen.

Skrevet

Okei. Da får jeg passe på og være helt ærlig hvis jeg skal ta en test også. Har liksom hatt litt fort for og ikke svare helt sant på sånne tester.

Takk for at du gadd og fortelle litt.

Hi

Skrevet

Ja, for jeg føler egentlig litt at jeg trenger noen og snakke med også, fordi det er så mye inni meg som må ut. På en måte.

Jeg får si det i morgen.

Hi

Skrevet

Bare husk at allerede nå har du tatt et veldig viktig skritt. Kjempebra!

Skrevet

Du bør nå heller glede deg til i morgen du ;) Det virker nå som om du har klart for deg hva du trenger å si også. Kan nå virke som om du har mest behov for samtaler i stedet for medisiner. Husk at det finnes mange forskjellige former for samtaleterapi -selv hadde jeg godt utbytte av psykomotorisk fysioterapi. Spør legen din hva han eller hun anbefaler.

Hvis det blir vansklig for deg å prate i morgen, så er et godt tips å fokusere på pusten din. Pass på å puste sakte og dypt, da tar du litt kontoll over angsten.

Lykke til, kommer til å gå veldig bra :)

Skrevet

Ja, jeg har tenkt mye på alt jeg sliter med, og at jeg ikke vil ha det sånn. Så det skal bli både skummelt og interessant og høre hva legen sier og mener. Takk for gode råd:)

hi

Skrevet

Så bra å høre!

Jeg var selv hos legen av samme grunn i fjor sommer. Det føltes veldig godt etterpå å ha snakket med en utenforstående person. Han mente jeg var moderat deprimert og ga meg antidepressiva. Arbeidsgiver ordnet time hos psykolog ila 2 uker. En kombinasjon av antidepressiva og psykolog er veldig effektivt selv om det ikke er så lett å snakke om ting når en er langt nede :-( Nå er det 3 uker siden jeg sluttet på tabelettene :-)

Skrevet

HI her:)

så ikke dette før nå jeg. Så koselig at noen lurer på åssen det gikk, og tom dytter:)

Det gikk bra hos legen. Likte henne kjempegodt. Hun var veldig omsorgsfull og koselig. Hun sa flere ganger at det var veldig bra at jeg kom, med tanke på hvor langt depresjonen min har gått.

Hun har sendt et brev til en psykolog, som vil ta kontakt med meg snarest. Så jeg er ganske fornøyd med det.

Noen dager kjenner jeg at ventetiden kan bli tøff, selvom den er aldri så kort. Men legen sa at jeg kunne komme til henne så ofte jeg trengte frem til jeg fikk time hos psykologen. Så det er betryggende.

Tusen takk for all støtte og omtanke, dere er gode:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...