Gå til innhold

Noen ambulansearbeidere her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er tannhelsesekretær. Trives greit, men egentlig har jeg lyst til å gjøre noe annet. Husker ikke hva som fikk meg til å velge denne linjen på videregående egentlig. Det er spennende, men ikke spennende nok syns jeg.

Mens jeg gikk på videregående jobbet jeg i hjemmesykepleien, hadde også 1 friår hvor jeg jobbet i hjemmesykepleien. Det var når jeg jobbet der at jeg skjønte at sykepleier eller ambulansearbeider er det jeg vil jobbe som.

Jeg har nå 3 år på vgs. Så jeg mangler vel bare vk. 2 ambulanse og 2 år i lære. Men finnes det noen voksenopplæring hvor man kan bli ambulansearbeider? Eller må jeg inn på vgs.?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Der jeg gikk var det voksenopplæring på videregående, må nok uansett innom vgs for å ta det. Ellers finnes det kortere kurs, men anbefaler det ikke...

Skrevet

Det som kan høres ut som en god løsning for deg er å gå sykepleien. Da får du en mer allsidig utdannelse og bedre lønn. Du kan også ha en fokus på det prehospitale gjennom utdannelsen og skrive hovedoppgave og andre oppgaver rundt det temaet.

Du må da ta ambulansefag som privatist i ettertid.

Hilsen spl i ambulanse.

Skrevet

Selv tok jeg 2.året via NKI nettstudie som privatist.

Har jobbet i 2år etter fagbrev og skal på høyskolen(i lillehammer) for videreudanning (paramedic) etter permisjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...