Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #1 Skrevet 24. november 2011 Hva gjør man når en har brukt opp sykemeldingsdagene til barnet? Og er alenemor med ingen andre til å passe barnet? En kan jo ikke levere barnet i barnehagen om det er sykt? Må en da være hjemme uten lønn?
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #2 Skrevet 24. november 2011 Nei, da får du sykmelding på barnet.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #3 Skrevet 24. november 2011 Du kan skrive egenmelding på barnet.. Det kan man iallefall gjøre på min jobb
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #4 Skrevet 24. november 2011 Ja, det kan jeg gjøre. Og det er det jeg har gjort. Brukt opp disse dagene til barnet. Har ikke brukt opp noen av mine egenmeldingsdager. HI
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #5 Skrevet 24. november 2011 Du skal da ikke være hjemme uten lønn! Ring legen din og forklar saken for han/henne - da får du sikkert en legemelding/sykemelding som du kan levere på jobb.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #6 Skrevet 24. november 2011 Det ulovlige du kan gjøre er å ta egenmelding på deg selv og fake sykdom, men jeg vil gjerne se den legen som gir deg sykemelding fordi barnet ditt er sykt..
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #7 Skrevet 24. november 2011 Så det eneste lovlige er å være hjemme uten lønn da? HI
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #8 Skrevet 24. november 2011 Tror du kan søke nav om flere sykt barn dager.. Så noe om det i en annen tråd. Da tror jeg jobben din får dekket kostnadene sine fra nav. Mulig det bare gjelder kronisk syke barn, men verdt å sjekke ut.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #9 Skrevet 24. november 2011 Når sykt barn dagene er oppbrukt må man bruke avspasering/feriedager eller permison uten lønn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå