Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #1 Skrevet 24. november 2011 I så fall, hvilke? Og hvordan virket de for deg?
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #2 Skrevet 24. november 2011 Vival, Steosolid, Sobril, Nozinan, Truxal, Serexat, Cipralex.. Er vel de jeg kommer på nå virket veldig forskjellig...hvorfor spør du egentlig?
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #4 Skrevet 24. november 2011 Jeg spør fordi jeg har angst og har fått tilbud om medisinering, og bestemte meg for å gå hjem og søke litt selv og se hva som virker å være best. Psykiateren foreslo enten et ssri preparat (cipralex) eller valium. Syns bivirkningene på cipralex virker fæle, men samtidig er jo valium veldig vanedannende?
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #5 Skrevet 24. november 2011 Sobril, Vival og Cipralex. Var ikke fornøyd med Vivalen, men Sobril og Cipralex har fungert veldig godt på meg.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #6 Skrevet 24. november 2011 Jeg ville tatt imot Cipralex. Bare vær obs på at det finnes flere kopimedisiner som skal være like, men som kan gi ulike bivirkninger. Jeg har brukt Escitalopram Rathiopharm (escitalopram er virkestoffet i Cipralex) og har vært mest fornøyd med den. Ifølge legen er medisinen så like at man egentlig ikke skal merke forskjell, men noen gjør det allikevel. Jeg synes ikke bivirkningene er fæle, det verste var de to første ukene, da hadde jeg så mye angst at jeg var på nippet til å hive pillene i do. Men jeg holdt ut, og det har blitt 100 ganger bedre enn det var før jeg begynte. Har også Sobril 15 mg som jeg tar hvis jeg får panikkanfall, noe som skjer, men veeeeeldig sjeldent i forhold til før. Og, få deg time til en psykolog eller noe lignende. Det hjelper også mye! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #7 Skrevet 24. november 2011 Cipralex og stesolid. Begge funket helt utmerket. Ble rimelig ødelagt den første tiden med Cipralex da, fikk helt nedtur for å si det mildt. Men det gikk over og jeg ble bedre enn noen sinne.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #8 Skrevet 24. november 2011 Ja jeg brukte i en periode i livet mitt Sobril for den akutte angsten og Cipramil mot deppresjonen som lå i bunn. Det fungerte akkurat slik det burde. Sobrilen dempet angsten og cipramilen hjalp mot deppresjonen. Det som derimot gjorde meg frisk var samtaler med lege og psykolog for å finne grunnen til angsten og deppresjonen så jobbet jeg med dem. Medisinen var bare en hjelp på veien.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #9 Skrevet 24. november 2011 Men har du angstanfall eller genralisertangst? Det er jo litt forskjell på medisineringen da. Jeg har genralisertangst med angstanfall, men fikk da Efexor mot angst. Har og fått noen andre piller mot angstanfall med de husker jeg ikke hva heter. De var bittesmå og brune..
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #10 Skrevet 24. november 2011 Hei. Det var jeg som svarte deg først:) Cipralex går jeg på nå, og jeg merker absolutt ingen bivirkninger. Har gått på det i 4 år, og har aldri merket noe. Gikk på et annet antidepressiva når jeg var yngre, som het Serexat- der merket jeg sterkere virkning, men i begynnelsen ble jeg sykt kvalm. Jeg gikk også opp 10 kg. Bivirkninger er uansett forbigående. Og det er jo "bare" å spise mindre selvom matlysten kan øke, som ved bruk av p-piller eller ved røykeslutt.Folk reagerer forskjellig på disse typer medisiner, så du må nesten prøve deg frem selv i samsvar med lege! Valium kan ikke hjelpe deg på lang sikt, det kan bare være en nödlösning der og da. For min del endte jeg bare opp med å misbruke det. Så personlig kan jeg anbefale både Serexat og Cipralex, men du må som sagt prøve selv:) -Mina
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #11 Skrevet 24. november 2011 Jeg har nettopp begynt på Efexor.. Sliter med depresjon. Merker at jeg er betydelig roligere. Tidligere var jeg mye stresset,hadde småangst og slet med sinnet mitt.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #12 Skrevet 24. november 2011 Jeg har begge deler (HI) Egentlig PTSD med panikkangst, men har fått symptomer på generalisert angst det siste halve året. hi
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #13 Skrevet 24. november 2011 Har fått 1 valium en gang. Det var den kvelden då bebien vår fikk hjertestans etter operasjonen, og de ikke visste om hn kom til å overleve. Jeg var totalt utslitt fra før av sykt barn, og hadde ikke nubbesjans for å sove. Fikk derfor en valium, siden jeg måtte hvile meg til litt mer krefter til dagen etter. Det var som å falle inn i et stort, svart hull, sovna som ein stein. Problemet var at jeg fremdeles var i valiumrus da jeg våkna, og var fullstendig likegyldig til at jeg hadde et døende barn. Ingen følelser what so ever. Det er det mest skremmende jeg har opplevd!!! Da rusen gikk ut kom virkeligheten imot meg som en vegg, i tillegg til den dårlige samvittigheten over at jeg ikke hadde brydd meg om barnet mitt hele dagen. BAsert på min erfaring er valium ikke veien å gå. Jeg fikk også en periode resept på innsovningstabletter da jeg hadde store pproblemer med å sovne pga angst for å miste barnet. Dette etter en laaaaang kritisk periode på sykehuset. De vonde følelsene kommer alltid når jeg er sliten og trøtt og jeg MÅ sove for å orke morgendagen, og da var det helt umulig. Desto mer trøtt jeg er, desto mer angst og depresjoner har jeg, og selvfølelsen går rett ned. Så det å ha innsovningstablettene i hus (trengte ikke ta så ofte, det var en trygghet å ha i bakhånd i seg selv) gjorde underverker for meg. Håper du finner det som er det rette for deg , og som gjør at du blir bedre!
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #14 Skrevet 24. november 2011 Jeg sliter med angst, depresjoner og tvangstanker. Hatt dette i over 15 år. Går i dag ikke på NOEN medisiner, siden det er mange bivirkninger. Angstdempende medisiner er spesielt skumle, siden de er så avhengighetsskapende. Jeg vil ikke gå på dem siden i lengden vil de gi meg fler problemer enn de løser. Har sobril i vesken, men bare det å HA dem hjelper meg veldig. Tør ikke å ta dem grunnet forferdelige bivirkninger av antidepressiva jeg gikk på tidligere. Hadde jeg vært deg hadde jeg revurdert det.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #15 Skrevet 24. november 2011 Hvordan gikk det med barnet ditt?
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #16 Skrevet 25. november 2011 Er ikke alle angstdempende medisiner som er avhenigskapene. Da tenker du på Valium osv. Men man bruker ofte antidepresiver og mot angst. Som efeoxr som jeg gikk på. Jeg hadde litt bivirkninger de to første ukene, ellers hadde jeg ingen! Når jeg måtte slutte pga graviditet merket jeg ikke noe forskjell på meg untatt at den jævla angsten kom tilbake på steder den før ikke hadde vært.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå