Gå til innhold

Pinlig, men jeg har et problem med kroppslukt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i det siste begynt å få et (stort) problem med at jeg lukter så lett. Vet ikke helt når det begynte, og kan heller ikke komme på noe spesielt det skal ha kommet i sammenheng med, jeg har fortsatt som alltid/vanlig.

Problemet er bare at nå, så svetter jeg mye mer. Kan ikke lenger gå med noe som er stramt under armene. Vasker meg godt under armene, og bruker en deodorant jeg kjøpte på apoteket (La Roshe-Posay) like etterpå, men allikevel så svetter jeg, og så lukter det av meg på ettermiddagen, noen ganger etter bare noen få timer. Må gå med løse, store gensere for å unngå å rett og slett stinke.

I tillegg til dette, så har det begynt å lukte mer av meg nedentil. Buksene mine må stort sett vaskes etter en dags bruk. Utrolig PINLIG å merke dette når jeg er på jobb, ikke så mye å gjøre med det før jeg kommer hjem liksom. Må derfor bare bruke tampong eller truseinnlegg hele tiden. Dusjer hverken for sjelden eller for ofte, ca. annenhver dag eller ved behov. Har vært slik en stund, og er ikke lenge siden jeg ble behandlet for sopp (brukte canesten vaginaltabletter).

Noen som vær så snill kan hjelpe meg med dette? Jeg har begynt å bli virkelig redd for å gå på jobb pga. dette, og er sliten av alle "tiltakene" som må til for å unngå å lukte. Tidligere så kunne jeg gå i samme buksene i omtrent flere uker, og hadde ikke store problemet med annen kroppslukt.

All hjelp og alle råd blir satt stooor pris på, tusen takk! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm? En tur til legen, kanskje? Høres jo ikke ut som om du er helt i rute. Mener jeg har hørt om en sykdom som kan resultere i litt vel ivrig kroppslukt, men det kan sikkert en lege avkrefte/bekrefte (evt fikse).

Skrevet

Det hjelper ikke å bare vaske seg, du må dusje hver morgen!

Skrevet

Jo, man må dusje. Vaske seg med såpe, bruke deodorant. Kattevask hjelper lite!

Skrevet

på apoteket kan man kjøpe noe som heter aluminiumsklorid. dette har hjulpet meg mye med svetting under armene ihvertfall.

det ser ut som en liten deodorant som du smører under armene på kvelden- så vasker du den av om morgenen og tar på vanlig deo. gjør dette i noen dager og så slipper du svettinga:)

Skrevet

Forsøk deodoranten aluminiumklorid mot svette under armene.

Ellers støtter jeg rådet lengere oppe, oppsøk lege når det skjer så store og plutselige endringer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...