Gå til innhold

Ettåring i barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noe vær så snill fortelle meg at det går bra?? :/

Har omsider fått plass til gutten min som vil ha fylt akkuratt et år ved bhgstart. Og jeg har så vondt av han, føler rett og slett at jeg svikter han:/ Han er en veldig tillitsfull liten gutt som storkoser seg når tanter og besteforeldre har sittet barnevakt, men dette er liksom noe helt annet.

Blir heldigvis kortere uker på ham siden pappaen skal ta ut gradert, så det blir 3,5 dager i uka, men allikevel.. Det blir tre fulle dager:/

Og skal noen kritisere for at vi sender ettåringen i bhg, vi skulle virkelig ønske det annerledes. Men nå er alt av ferier tynt og vi er vel de klassiske unge, nyetablerte som er avhengig av to inntekter. Så jeg vet at vi bare må, men det gjør allikevel vondt:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnet mitt startet to uker før hun fyllte 1, og hun storkoste seg:)

Skrevet

Det kommer til å gå kjempefint!!

Min ettåring begynte i august og vi hadde noen tøffe uker i starten men nå elsker han barnehagen og stråler som en sol når han treffer damene som jobber der om morgenen, de er så søte og gode de som jobber med de minste!

Han kommer til å få det fin-fint! Lykke til!

Skrevet

Min gutt var 13 mnd da han startet og det gikk som en drøm. Går på en avd. med 8 små og 3 voksne. Han bare vrir seg ut av armene mine i garderoben og vil inn på avd. Krabbet inn, snudde seg og vinket.....Fikk og får alltid høre at han er utrolig blid og sosial. Og så er han selvsagt kjempe glad når jeg henter, da vil han heldigvis til meg! Men når jeg leverte, og så den dag idag, er jeg ikke verdt en krone....kun ped.leder eller en av de to assistentene som teller :o)

Skrevet

Takk takk TAKK! Nu føler jeg meg litt bedre! Har stressa med å få plass i over et halvt år, og nå som det endelig gikk i orden ble jeg bare lei meg. Haha, gæærn jeg. Men kanskje et sunnhetstegn at jeg har seperasjonsangst:P

HI

Skrevet

Jenta mi begynte da hun var ett år. De første ukene gikk det helt fint, hun bare var nysgjerrig på den plassen hun skulle være, etter en måneds tid begynte hun å gråte når jeg leverte henne, men når jeg ringte etter 5 min(ja hysterisk mamma) så hadde hun sluttet å gråte.

Så om barnet ditt gråter når du leverer han/henne, så hold ut! Ha en fast setning som du sier(feks nå skal du kose deg i bhg så kommer mamma/pappa og henter deg i kveld) så gir du kos og går. Ikke vis at det gjør deg vondt å levere barnet fra deg for da blir barnet usikkert. Og vit at det går nok over etterhvert, jeg er sikker på h*n kommer til å stortrives!! :)

Skrevet

Gutten min begynte i barnehage da han var 15 mnd. Han hadde en litt tøff tilvenning og han har aldri stortrives der. Synes det er greit nok, men ikke mer. Nå er han 2 år og før vi går hjemmefra sier han "vil ikke i barnehagen" og så gråter han når jeg går :-(

Skriver ikke for å kritisere noen. Jeg har selv tatt valget at han må gå i barnehagen, men vet ikke helt om dette var det riktige valget, sånn sett i ettertid (men hadde egentlig ikke noe reellt valg heller)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...