Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #1 Skrevet 24. november 2011 om jeg ønsker ferie imidten av min permisjon- er det bare i permisjonssøknaden dette skal nevnes? eller må jeg få "godkjent" ferie fra arbeidsgiver først? thank you:)
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #2 Skrevet 24. november 2011 Nei, du trenger ikke få det godkjent hos arbeidsgiver først. MEN; du kan jo risikere at arbeidsgiver sier nei til ditt ferieønske, og da står du faktisk uten penger i disse ukene.....
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #3 Skrevet 24. november 2011 dette var jo litt selvmotsiende 2042. det lureste er nok å spør arb.giver på forhånd om det er greit du tar ferie så du er sikker:)
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #5 Skrevet 24. november 2011 Nei, det var ikke selvmotsigende. Poenget er at NAV ikke krever noen bekreftelse fra arbeidsgiver på at du tar ut ferie. De følger bare hva du skriver i søknaden. Men som sagt risikerer du da at du har ferie fra foreldrepengene i en periode du faktisk ikke får ferie fra arbeidsgiver..... DA står du uten penger:)
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #6 Skrevet 24. november 2011 " Arbeidstaker kan på sin side kreve å avvikle den lovbestemte ferien i løpet av permisjonstid hvor det ytes fødselspenger eller adopsjonspenger. I det tilfelle det avvikles ferie i permisjonstiden, skal den resterende omsorgspermisjonen forlenges tilsvarende." tatt fra http://www.farmatid.no/asset/908/1/908_1.pdf Men det er vel vanlig å informere sjefen om hvor lenge man blir borte fra jobben.....
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #7 Skrevet 24. november 2011 takk for svar jenter:) da hører jeg med arbeidsgiver først:=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå