Gå til innhold

ang lån i bank

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har hatt huslån i en bank, solgte huset nå i sommer, og sitter igjen med ca 50 tusen i lån, solgte med litt tap altså.

Nå leier vi, har ikke noe huslån.

Av litt forskjellige årsaker sliter vi veldig med økonomien nå, vi har mange regninger liggende som vi ikke får betalt, mye har gått til innkasso osv.

Jeg er så lei nå, prøver og prøver, men får det ikke til. Sitter å griner og ser ingen løsninger.

Har ikke noe å selge.

Så tenkte jeg på.... Er det vanlig å få et lån i banken for å dekke alle regninger vi har?

Vi har også et mastercard som vi ligger etter med, så tilsammen kanskje 100-120 tusen i gjeld.

Jeg orker ikke å få en masse pepper fordi vi er i denne situasjonen.

Men jobber nå aktivt for å komme oss ut av den.

Er det noen som har fått et sånt lån, eller vet om det er vits i å søe i det hele tatt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mange som får slike lån og hvis dere ønsker å rydde opp så er banken stort sett greie så lenge dere ikke er helt fucked ennå.

Det første dere bør gjøre er å få en oversikt over de stedene dere skylder penger. Der hvor dere har kreditt avslutter dere kundeforholdet. Klipp i stykker kortene og blokker dere selv fra å få nye kort. Da er gjerne banken enda mer samarbeidsvillige.

Lykke til

Skrevet

jeg vet ikke om vi er "helt fucked", føles sånn, men det er sikkert mange som har det verre.

Jeg har et mastercard some r stengt, og mannen min har 1 som også er stengt.

Så det er håp altså?

Da skal jeg regne ut hva vi skylder hvem, og så kontakte banken våres.

Skrevet

sånt kan skje, og noen ganger kan en faktisk ikke stoppe det,har en ikke penger,så har en ikke penger....

så jeg dømmer ikke....

det du kan gjøre, er å få en fullstendig oversikt,det er et møysommelig arbeid, men en må gjøre det,for å komme videre.

har du/ dere mye som er gått til innkasso,så kan og bør dere ringe de for å høre om de kan redusere kravene noe, eller dele de opp i flere avdrag.

betal de viktigste først,stat og kommune.

Egentlig er dette best å gjøre etter at en har fått klarsignal fra banken,hvis det er snakk om store beløp.

ellers er det å komme i kontakt med de forskjellige, men en må ikke inngå avtaler som en vet en ikke kan holde, da er en like langt,og kanskje verre, for hvis en ikke gjør som en avtaler, gidder de ikke å inngå en avtale med dere senere.

dette er ikke umulig å komme igjenom, me nprøv å legge saken frem for banken,og gå veien derfra.....det viktigste er at dere er ærlige,saklige og at dere har snakket sammen om dette,om hvor mye dere kan klare å betale pr mnd,osv.....

lykke til, dette går nok bra men dere må gjøre det nå :-))

Skrevet

Tusen takk for at dere gidder å svare jenter. Plutselig hopet seg alt, jeg fikk ikke jobb, og når jeg først fikk jobb så brukte jeg 3000 i mnd på å pendle. Så når jeg endelig begynte å få lønn, så satt vi med 2 boutgifter i endel mnd, vi hadde ikke noe valg. så ballet det bare på seg. ikke sløser vi vekk pengene, unner oss ikke noe, ingen ferie i sommer, aldri resturang, kino, klær eller annet. bare ting som unga trenger.

Men nå kjenner jeg at det ikke går lenger.

get sier at de stenger abonemanget på mandag, vi har ikke betalt på 2 mnd. Jeg ringte dem og beklaget, sa at vi kan betale på onsdag, men det gikk ikke. så de stenger på mandag :o(

Skrevet

alt har sin grunn, og jeg dømmer ingen,så lenge det ikke er sløsing og slikt.de som gjør sånt,og sitter i saksa, de synes jeg ikke så mye om.

du skulle vært i banken....så kom dere dit,de er vel kanskje de eneste som kan hjelpe dere,men get kommer nok til å stenge for dere...er det internett,tv og tlf??

Skrevet

og selger dere med tap, kan det føres opp på selvangivelsen,det er ganske mye ang salg av hus som kan føres opp...så sjekk det også ut, når den tid kommer, og ikke glem det,for det kan være snakk om mye penger.

Skrevet

Be om et møte i banken og forklar situasjonen og hvordan dere har havnet sånn så kan det hende dere vil få lån.

Lån uten sikkerhet er dyre lån, dere har ikke mulighet for kausjonist? Større sjanser for å få innvilget lån og mye rimeligere rente,

Skrevet

Ja det er tv og internett :o(

Skal kontakte banken jeg..

Vi solgte egentlig ikke med så mye tap, de 50 tusen vi sitter igjen med er jo egentlig det alt megleren skulle ha, de tok jo det de skulle ha, så satt vi heller igjen med litt på lånet på en måte, men skal huske det til selvangivelsen ja :o)

Skrevet

Hei, Mange som kan komme opp i en slik situasjon, så skam dere ikke.

Dere har mulighet til enten blankolån eller lån med sikkerhet i eiendom.

Blankolån - ingen sikkerhet og høy rente. Sikkert ingen problem å få det, så lenge dere ikke har bet. anmerkninger og har inntekt.

Lån med sikkerhet i bolig - lav rente og mulighet for rask nedbetaling.

(det kan dere jo på det dyre lånet også - men koster mer pr.mnd.)

Har dere foreldre eller noen som kan stille med sikkerhet ?

Få oversikt, samlet lån og en rimelig stram nedbetaling så er dette fort historie ;)

Forsett i samme stim, og spar til bolig, hvis det er det dere ønsker.

Hilsen finansrådgiver

Skrevet

21.00, 21.08 og 21.09 er meg :-))

lykke til...det går nok bra :-) men få en time i morra ;)

Skrevet

Skriv brev eller ring til inkassoselskapa dere har krav hos, og be de om en betalingsordning, frys renter.

Skrevet

Vi har jobetalninganmerkninger vil jeg tro siden tinghar gått til innkasso. Vi har fått avtale med et par forskjellige, men vet ikke om vi klarer dem alikevel.

Får høre med banken.

Vi har en veldig hyggelig kontaktperson i banken våres. Vi har hatt endel kontakt pr mail med henne, kan man legge frem dette i en mail til å begynne med?

Jeg begynner bare å grine hvis jeg snakker om det.

Skrevet

Jeg har nettopp vært i banken pga. et lignende problem. Men jeg er alene med en inntekt, og beløpet var ikke så stort. Men jeg håpet banken ville hjelpe meg, for jeg ville samle de lånene jeg hadde en plass.

Jeg hadde: Et utstikk i banken fra før pga. arbeidsledighet. Da lånte banken meg 15 000 kr. slik at jeg kunne komme meg gjennom noen trange mnd. og jula i fjor.

Så hadde jeg to kredittkort. Der hadde jeg tilsammen 40 000 kr. utestående. Dette fikk jeg pga. jeg ikke fikk meg jobb, det er ikke sløst bort. Men gått til regninger og mat. Hvor skal man få penger fra liksom.. Så roter man seg borti slike dyre løsninger =/

Men.. Over til det banken sa. Når det gjelder blankolån som jeg måtte spør etter pga. ingen kausjonist så var visst reglene slik at de lånte ut opp til 2 x mnd. lønninger

Jeg har fått meg fast jobb, å har nå 22 000 utbetalt pr. mnd. Samtidig har jeg ingen andre store lån (kun 45 000 hos lånekassen men det brydde de seg ikke særlig om), så de lånte meg de 55 000 kr.

Det ble ikke særlig billigere. Men jeg har fått en betalingsplan med fast trekk. Det gjør det lettere å holde oversikt. Jeg ser fremgangen, å kan betale mer når jeg har mer.

Så kom dere i banken! De er som regel samarbeidsvillige. Hvertfall om dere har en god tone med dem fra før.

Lykke til! Det er så utrolig godt å få snakke med noen med peil, å som kan komme med råd og forslag til løsninger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...