martma Skrevet 24. november 2011 #1 Skrevet 24. november 2011 Jenta mi er 10 mnd nå og lenge har det fungert supert å legge henne til 1. soving om dagen 2 timer etter hun har våknet om morgenen. Og så en lur fra 14 til 15.30 ca. Men nå har hun begynt å tulle om natten og jeg lurer på om hun sover for mye på dagtid. Blir vel totalt 3 timer om dagen tenker jeg. Og hvis jeg skal kutte ned til en lur om dagen, når skal den være?
abella Skrevet 24. november 2011 #2 Skrevet 24. november 2011 Tror storebror var 9,5 mnd når vi kuttet ned til 1 lur. La han på formiddagen, ca kl 11.30, og han sov da halvannen til to timer.
El1 Skrevet 24. november 2011 #3 Skrevet 24. november 2011 Han begynte å sove 1 gang da han var 9 mnd, men da klokka ble stilt en time tilbake begynte han å sove 2 ganger igjen. Nå er det litt sånn annenhver dag, han er straks 11 mnd. Sover han en gang er det i 12- 13 tida.
martma Skrevet 24. november 2011 Forfatter #4 Skrevet 24. november 2011 Takk for svar! Men hvis jeg skal kutte ned til 1 lur så må jeg vel nesten gjøre det en stund for å merke forskjell? Litt usikker jeg altså, for hun er jo trøtt når jeg legger henne de to gangene om dagen. Helsesøster mente at det var vanligst med 2 lurer frem til godt over året... Flere som har innspill?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå