Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #1 Skrevet 24. november 2011 Andre som har det? Jeg har ikke noe problem med å ringe selv, men hater å ta telefonen. Tar den aldri når det er et nr. jeg ikke kjenner, da venter jeg til den går til svarer for så å sjekke opp nr. for å finne ut hvem det er, og prøve å tenke ut hva de muligens ønsker. Og jeg tenker alltid verst mulig. Tar for den del sjelden tlf. når noen jeg kjenner ringer heller. Har helt noia for at noen skal ringe bare for å "ta en prat" Får hjertebank, blir kvalm, svimmel, skjelver og svetter. Eneste jeg klarer å ta er når mannen min eller mamma ringer.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #2 Skrevet 24. november 2011 jeg har det ikke slik,. men mannen min har det slik,. han klarer da ikke ta tlf med seg engang. så håpløst og få tak i han. nå har han begynt og ta den med seg på jobb så jeg får tak i han,.. men han kan ikke prate med andre. mannen min få rvondt i brystet, og skjelver og ser ut som han svetter litt og. hvor lenge har du hatt det slik?? min mann har hatt det nå i 3-4 måneder. han fikk det fordi foreldra hans og besteforeldra kjefta så ekstremt mye på han i tlf i noen dager. etter det klarte han bare ikke...
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #3 Skrevet 24. november 2011 Jeg har vært sånn alltid tror jeg. Og blir alltid "mobbet" i familien. Fordi jeg aaaaldri tar telefonen. "Hvorfor tar du aldri telefonen, det er så jævlig irriterende". Jeg syns det er pinlig. Jeg prøver å tøyse det vekk med at jeg er distre ikke pleier å ha den på meg overalt og alltid har lydløs, og at de heller kan sende en sms. hi
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #4 Skrevet 24. november 2011 seriøst mobbet i egen familie,. det er ikke bra. om du ikke ønsker og ta tlf og ønsker og unnskylde deg med noe, så si at du var opptatt og ikke alltid kan ta tlf når andre ringer. tlf din er mye på lydløs og det er bedre og sende meld. du svarer når du får sett meld. syns det høres ut som familien din burde sjerpe seg litt. vet din mor om dette?? kansje hun kan hjelpe deg og si ifra litt,..
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #5 Skrevet 24. november 2011 Jeg har hatt det litt omvendt. Jeg slet med å ringe andre. Og grunnen var at i min barndom klarte jeg å ringe feil EN gang, og kom til ei sur dame som kjeftet på meg. Jeg måtte bare takle den frykten, og begynte som voksen å ringe der jeg måtte. Det tok mange år før angsten slapp taket, men i dag kan jeg ringe hvem som helst
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #6 Skrevet 24. november 2011 Ja jeg har det. Er redd for å ta tlf fra ukjente nr, i stor grad pga selgere som plager vettet av meg selv om jeg har reservert meg i brønnøysundregisteret. Svarer ikke, men sjekker opp nr. etterpå. Er det ikke selger, så ringer jeg ofte opp igjen, med høy puls! Men litt redd for å svare fra kjente og som jeg ikke snakker med så ofte, vet ikke hvorfor men det blir ubehagelig når jeg tenker på hva det kan gjelde. Har også problemer med å ringe andre, spesielt til kontorer og lignende. Lege f eks. Føler meg dum. Venner kan å være vanskelig å ringe. Jeg er redd for å forstyrre, at de ikke har tid å prate med meg. Jeg blir ikke såret hvis det er tilfelle men angsten er såpass stor at den stopper meg. Ikke rasjonell tenking, jeg vet, men sånn er det. Skal sies at det har blitt bedre de siste årene men sliter med sosial angst så det er ikke så lett. Jeg ringer, men jeg kvier meg lenge før jeg slår nummeret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå