Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #1 Skrevet 24. november 2011 Har tenkt å holde oss til maks 200 kr. pr. pers når det gjelder julegaver i år. Ikke verdens beste økonomi. Er blakk nå og får ikke lønning før den 9. desember, halv skatt lønning. Da har jeg kun få dager på meg til å kjøpe julegavene som skal sendes. En tanke som slo meg nå var at jeg kunne ta et av kredittkorta som er i 0 og handle julegaver for og så betale tilbake når jeg får penger den 9. Ville dere gjort det for å bli ferdig og slippe stresset dersom jeg venter til den 9.? Har da nemlig bare en lørdag på meg til å handle da jeg ikke har muligheten til det etter jobb. Hvert år skal jeg være så innmari tidlig ute men skjærer seg hver gang gitt *sukk*.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #2 Skrevet 24. november 2011 Jeg ville heller ha lagd ei god og detaljert liste over hva som skal kjøpes til hvem og ta det den lørdagen, evt. bestille det som kan bestilles på nett med faktura og betale når lønna kommer. Et godt prinsipp når det gjelder økonomi er å aldri bruke penger man ikke har.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #3 Skrevet 24. november 2011 så lenge u vet at du til og betale tilbake den 9 så ser jeg ingen prob med dette. er jo en nødløsning så du slepper stress og mas. husk og være sikker på at du har penger til og betale, og at du ikke går over den grensen du setter på de ulike. lykke til,.=)
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #4 Skrevet 24. november 2011 Dersom du betaler alt senest ved regningens forfall er dette en glimrende løsning. Bare ikke fall for fristelsen å bruke lønna på noe annet da
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #5 Skrevet 24. november 2011 Slik gjør vi med alt vi handler hver mnd. Så lenge det betales ned er det ikke noe problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå