Gå til innhold

Hvordan ta tak i dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et barn fra før, og har et nytt med kjæresten...

Etter den siste ble født har han trukket seg mer og mer bort fra det eldste...

Han kan ikke være her når eldste er her (Jeg og mannen bor fra hverandre av div. årsaker)

Skal jeg fortsette et forhold der han er uinteressert i min eldste? Eller skal jeg gå?

Hvordan skal jeg ta opp dette? Det er et sårt tema for meg, men det vil jo ikke bli bedre om vi ikke snakker om det..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når ble deres felles barn født?

Skrevet

syns dett hørtes litt rart ut.

kan du kke prate med han??

hvorfor bo fra hverandre?

gammel er din eldste ??

jeg hadde ikke holdt ut. uaktuelt for meg og dele livet med en som ikke kan bry seg om begge barna.

hvordan takler din eldste dette??

hvordan er de når de er sammen. ?

ville sagt klart ifra at barna dine kommer foran og at han må bry seg om begge,.

Skrevet

Skvatt litt da jeg leste dette innlegget - jeg kunne dessverre like godt ha skrevet det selv.

Jeg har hovedomsorg for min eldste, så de ser hverandre jo mer enn det virker som er tilfellet hos dere. Allikevel merker jeg godt at ting har endret seg etter at minste ble født (ettåring her også). Kjæresten min trekker seg mer unna største enn han gjorde i begynnelsen av forholdet vårt, irriterer seg over småting som jeg mener er normal grensetesting fra en oppegående åtteåring... Jeg kjenner at jeg angrer litt på at vi ikke ventet et år til med å bli foreldre sammen, tenker det ville gitt største og bonuspappa en anledning til å knytte tettere bånd før bonuspappa fikk et biologisk barn med meg.

Tror kanskje begge våre kjærester har fått smake litt på at man nok har litt andre følelser for egne barn enn man får for stebarn. Jeg er lei for at han gjør synlig forskjell (ifølge meg, han er ikke enig). Merker at største iblant reagerer med sårhet, andre ganger er det bare jeg som vører det/ tar meg nær av det.

Jeg har ikke noe annet forslag enn at du forsøker å snakke med ham om det. Spør om han er klar over hva han gjør og hvordan det får deg til å føle. Det har hjulpet noe hos oss - men vi er ikke helt i mål enda.

...ikke så gode råd fra meg, men i alle fall litt hjelp til å dytte opp tråden!

Skrevet

Det gjør nok ikke saken bedre at dere ikke bor sammen..

Vil tro han synes det hele er vanskelig. Du får forklare at det er helt naturlig å bli mer glad i sitt eget barn enn et stebarn, men forskjellsbehandling er uakseptabelt.

I tillegg kan du spørre om han synes det er problematisk at du har vært gjennom det samme før, bare med en annen mann.

Uansett må følelsene hans på bordet og oppførselen endres.

Skrevet

Glemte å skrive noe essensielt: Han må få forståelse og respekt for at du føler det samme for BEGGE barna som han antakeligvis føler for det ene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...