Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #1 Skrevet 24. november 2011 Kan virkelig en prematur baby få brannskader av å bli tatt på? Jeg mener å ha lest at hudkontakt er det beste for babyen.. Kom over en som sa at de ikke kunne ta på babyen den første dagen pga tynn hud og at den da ville fått brannskader..
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #2 Skrevet 24. november 2011 Mente selvfølgelig prematur i overskriften, men iphonen endret på det.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #3 Skrevet 24. november 2011 Veldig premature barn eller barn med veldig tynn hud kan, ved gnisning mot hud, få brannsår
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #4 Skrevet 24. november 2011 Hudkontakt er essensielt for å overleve som baby, også som prematur. Så det er nok bare tull. Men huden er ikke som hos en fullbåren. Den er tynnere, og mangler fettlaget under. Og blir lettere tørr. Kanskje det er dette personen tenker på?
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #5 Skrevet 24. november 2011 Foreldrene har sagt begge to at det var fare for brannskader ved berøring. Denne skal visst være født i uke 28. Kan kanskje skjønne det ved gnissing, men ganske sikker på at det ikke var det de mente.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #6 Skrevet 24. november 2011 Om foreldrene sier det så stemmer det nok. Noen barn har tynnere hud og de har nok fått beskjed av legene / sykepleiere om dette. Tviler på at de avstår fra å ta på barnet bare for "å være morsom" eller at de lyver. Hvorfor skulle de lyve om noe slikt?
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #7 Skrevet 24. november 2011 Jeg kjenner ikke foreldrene, men har lest det på nett. Vil ikke gå lengre inn på dette da personen kan bli gjenkjent og jeg vil ikke bli beskyldt for hetsing.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #8 Skrevet 24. november 2011 Trur du at foreldrene finne på noko sånn heilt av seg sjølv?!?!! For å få oppmerksomhet då eller? Kjenner eg blir ganske provosert over det du skriv, og at du tydeligvis ikkje tek foreldra på alvor! Har sjølv hatt svært sjuk baby som trengde spesielle forholdsreglar, og hadde du ant kor vanskelig og tungt det kan vera å prøva å forklara til utenforståande som i utgangspunktet meiner dei veit best... Tilbake til poenget. Premature har ufattelig tynn hud, og minimalt med underhdsfeitt, og bindevevet som festar huden til "kjøttet" er underutvikla. Dette gjer at berøring med bevegelse kan gi skader og store smerter. Resultatet er nok noko som kan vera som brannskader. Er bioingeniør, og har sjølv tatt blodprøve i hælen på veldig premature barn, ein blodprøve kan kreva ein viss klemming på hælen, og dersom ein ikkje er YTTERST forsiktig når ein held i foten,kan ein risikera å riva sund heile legghuden og enda opp med forferdelege sår!
Gjest Persille☠Kadalma Skrevet 24. november 2011 #9 Skrevet 24. november 2011 Stemmer det. Fikk mine i uke 29, de første dagene tok vi ikke noe særlig på dem. Kunne holde hånden stille over dem, forsiktig, uten å røre på den. Ikke så fryktelig vanskelig å forstå når huden er knæsj rød..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå